Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet | SHB 507 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sosyal Politika ve Planlama Kamu Yönetimi Sosyal Hizmete Giriş |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet için başarılı olabilmesi için üretilecek sosyal politikalar geliştirmek. Çocuk, genç, kadın, engelli ve yaşlılar için sosyal politikalar geliştirmek. Makro sosyal politikaların günümüz toplumları için önemi ve sosyal politikaların dönüşümü hakkında fikir teatisinde bulunmak. Uluslararası sosyal politikaların Türkiye´de uygulanabilirliği üzerinde tartışma oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Sosyal politikanın önemini kavratmak. Sosyal politikanın sosyal hizmet için gerekliliğini kavratmak. Sağlıklı Sosyal politikaların sosyal hizmeti geliştireceği ve toplumsal verimi artıracağı vurgusu yapmak. Dezavantajlı gruplar için sosyal politikalar geliştirmek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Politika kavramını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal hizmet, sosyal refah ve sosyal politika ilişkisini kurabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mevcut sosyal politikaları analiz ederek alternatif öneriler getirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Politika Kavramı, İçeriği ve Sosyal hizmet ilişkisi | Önerilen Kaynaklar |
2 | Sosyal Politikanın Hedefleri ve arka planı | Önerilen Kaynaklar |
3 | Sosyal riskler, koruyucu sosyal politikalar ve sosyal hizmet | Önerilen Kaynaklar |
4 | Sosyal politika aktörü olarak sosyal devlet ve politikaları-Sosyal hizmetlerin yerelleşme politikaları ve Uygulamaları | Önerilen Kaynaklar |
5 | Sosyal güvenliğe ilişkin sosyal politika uygulamaları ve eleştirisi | Önerilen Kaynaklar |
6 | Yoksulluğun önlenmesine (Sosyal Yardımlar, SYDV) yönelik sosyal politikalar | Önerilen Kaynaklar |
7 | Çalışma İlişkileri, İstihdam Politikaları ve sosyal hizmetler | Önerilen Kaynaklar |
8 | Çocuk hizmetleri ve Gençler için Sosyal Politikalar | Önerilen Kaynaklar |
9 | Vize Sınavı | Önerilen Kaynaklar |
10 | Evlilik müessesesi, aile içi sorunlara yönelik koruyucu politikalar ve şiddetin önlenmesi politikaları- Kadının sosyal ve ekonomik hayattaki yeri ve sosyal politikalar | Önerilen Kaynaklar |
11 | Engellilere yönelik politikalar, engellilere yönelik mevzuat ve bakım hizmetleri Politikaları | Önerilen Kaynaklar |
12 | Sağlık Politikaları ve Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulama Politikaları | Önerilen Kaynaklar |
13 | Adli Sosyal Politikalar (Mahkemeler, DS, Cezaevleri) | Önerilen Kaynaklar |
14 | Türkiye´de ve Dünyada Yaşlılara yönelik Politikalar | Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Genç, Yusuf, Seyyar, Ali; Sosyal Hizmet Terimleri (Ansiklopedik Sözlük; Sakarya Kitapevi; Şubat 2010. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal Politika kavramını tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Sosyal hizmet, sosyal refah ve sosyal politika ilişkisini kurabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Mevcut sosyal politikaları analiz ederek alternatif öneriler getirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |