Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optimizasyon | EBT 555 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste optimizasyonun tanımı, statik ve dinamik optimizasyon detayları hakkında bilgi verilecek, kontrol problemlerine uygulanan optimizasyon teorisinin detayları açıklanacak ve optimum kontrol sistem örnekleri verilecektir. |
Dersin İçeriği | Optimizasyonun tanımı ve içeriği, Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonu, Kontrol sistemlerinde değişimlerin hesaplanması ve dinamik optimizasyon, Optimizasyon teorisinin kontrol problemlerine uygulanması ve Optimum kontrol sistem örnekleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optimizasyonu tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonunu öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Kontrol sistemlerinde değişimlerin hesaplanması ve dinamik optimizasyonu öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Optimizasyon teorisinin kontrol problemlerine uygulanmasını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Optimum kontrol sistem örneklerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optimizasyonun tanımı ve içeriği | |
2 | Optimizasyonun tanımı ve içeriği | |
3 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonu | |
4 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonu | |
5 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonu | |
6 | Kontrol sistemlerinde dinamik optimizasyon | |
7 | Kontrol sistemlerinde dinamik optimizasyon | |
8 | Kontrol sistemlerinde dinamik optimizasyon | |
9 | Optimizasyonun kontrol problemlerine uygulanması | |
10 | Optimizasyonun kontrol problemlerine uygulanması | |
11 | Optimizasyonun kontrol problemlerine uygulanması | |
12 | Optimum kontrol sistem örnekleri | |
13 | Optimum kontrol sistem örnekleri | |
14 | Optimum kontrol sistem örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] SAGE A. P. and CHELSEA, C., W., Optimum Systems Controls, Prentice Hall, New Jersey, 1977. |
Ders Kaynakları | [2] BRYSON J., ARTHUR E., YU-CHI H., Applied Optimal Control, Hemisphere Publishing Corporation Washington, New York, London, 1975. [3] ANDERSON B. D. O., MOORE J. B., Linear Optimal Control, Prentice Hall, New Jersey, 1971. [4] TABAK D. and KUO B. C., Optimal Control by Mathematical Programming, Prentice Hall, New Jersey, 1971. [5] KIRK D., E., Optimal Control Theory, Prentice Hall, New Jersey, 1970. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Optimizasyonu tanımak | |||||
2 | Sınır değer hesabı ve parametre optimizasyonunu öğrenmek | |||||
3 | Kontrol sistemlerinde değişimlerin hesaplanması ve dinamik optimizasyonu öğrenmek | |||||
4 | Optimizasyon teorisinin kontrol problemlerine uygulanmasını öğrenmek | |||||
5 | Optimum kontrol sistem örneklerini öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |