Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Veri Madenciliği Uygulamaları EBT 545 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY
Dersi Verenler Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerimize çeşitli veri madenciliği tekniklerini tanıtmak ve gerçek hayattaki problemlerin uygulamalarına dair bilgi vermektir.
Dersin İçeriği Veri Madenciliğine Giriş, Veri Madenciği Tanımları, Veri Madenciliğinin Geri Planı, Veri Madenciliği Teknikleri, Operasyonları ve Algoritmaları, Veri Madenciliği Uygulamaları, Veri Madenciliği Problemleri, Metin Madenciliği, Web Madenciliği, Örnek Uygulamalar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Büyük veri yığınlarındaki gözle görülemeyen ilişkileri otomatik olarak ortaya çıkartmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel tanımlar
2 Veri Madenciliği Uygulama Alanları ve örnekler
3 Veri Ambarları ve OLAP
4 Veri Madenciliği Modelleri
5 Sınıflandırma-Karar ağaçları
6 Sınıflandırma-İstatistiğe dayalı algoritmalar
7 Sınıflandırma-Mesafeye dayalı algoritmalar
8 Sınıflandırma-Yapay Sinir Ağları
9 Birliktelik Kuralları ve İlişki Analizi
10 Kümeleme-Hiyerarşik Yöntemler
11 Bölümlemeli (Partitioning) Yöntemler
12 Yoğunluğa Dayalı Algoritmalar
13 Grid Temelli Algoritmalar
14 Web madenciliği
Kaynaklar
Ders Notu http://cs.sakarya.edu.tr/yyurtay adresinde
yayınladığım indirilebilir ders malzemeleri
Ders Kaynakları Silahtaroğlu,G., Veri Madenciliği, Papatya Yayınevi,2008
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Büyük veri yığınlarındaki gözle görülemeyen ilişkileri otomatik olarak ortaya çıkartmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
4. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 20 40
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6