Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Hazırlama ve Raporlama Teknikleri | MYU 540 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER UYGUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülkemizde ARGEye yatırımlar, proje hibe ve destekleri son yıllarda önemli oranda artış göstermiştir. Gerek bireysel girişimcileri, gerekse de işletmeleri ilgilendiren çeşitli kamu kurumu proje destek imkanları bulunmaktadır. Ancak bunlardan yararlanabilmek için proje hazırlama ve proje yönetimi çevrimi altyapısı gerektirmektedir. Bu derste hem ulusal hem de uluslar arası proje desteklerinden haberdar edilecek ve bunlardan nasıl yararlanılabileceği anlatılacaktır. Bu amaçla proje hazırlama ve raporlama teknikleri öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Proje tasarımı, yönetimi ve kontrolü, proje çevrimi, mantıksal çerçeve, proje hazırlama ve raporlama |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje kavramını, proje yönetimi çevrimini bilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Proje fikri geliştirebilir, proje hazırlayabilir ve proje bütçesini oluşturabilir. | Rol Oynama, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | İşletmelerin ve bireysel girişimcilerin yararlanabileceği ulusal ve uluslararası proje destek imkanlarını araştırarak öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Proje gelişim ve nihai raporları hazırlayabilir. | Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Tanımı ve Özellikleri | |
2 | Proje Yönetimi ve Organizasyonu | |
3 | Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı | |
4 | Kritik Yol Metodu (CPM) | |
5 | Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT) | |
6 | Proje Çizelgelemede Zaman Maliyet Yönetimi | |
7 | Proje Yönetiminde Bütçeleme | |
8 | Proje Yönetiminde Kontrol ve Raporlama | |
9 | Proje Risk Yönetimi | |
10 | Proje Destekleri-KOSGEB, Kalkınma Ajansları | |
11 | Proje Destekleri-TÜBİTAK ve Bakanlıklar | |
12 | Proje Destekleri-AB Proje Destekleri | |
13 | Öğrenci Proje Sunumları | |
14 | Öğrenci Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS üzerinden paylaşılacaktır |
Ders Kaynakları | Richard Luecke, Proje Yönetimi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje kavramını, proje yönetimi çevrimini bilir. | 3 | 3 | 3 | |||
2 | Proje fikri geliştirebilir, proje hazırlayabilir ve proje bütçesini oluşturabilir. | 3 | 3 | 3 | |||
3 | İşletmelerin ve bireysel girişimcilerin yararlanabileceği ulusal ve uluslararası proje destek imkanlarını araştırarak öğrenir. | 3 | |||||
4 | Proje gelişim ve nihai raporları hazırlayabilir. | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |