Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplam Kalite Yönetimi | MYU 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplam kalite yönetimi anlayışı ve Kalite Yönetim Sistemleri ile ilgili konuları kavratmak, bir iş yerinde toplam kalite yönetimi uygulayacak ve kalite yönetim sistemi kuracak donanıma sahip kılmak. |
Dersin İçeriği | Kalite ve genel kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve , sürekli kalite maliyetleri, EFQ mükemmellik modeli, TS-EN ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplam kalite yönetimini ve özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kalite yönetimini klasik yönetim anlayışı ile karşılaştırır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Toplam kalite yönetimi nasıl uygulanacak bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite ve genel terimler | Ders notu |
2 | Muayene, kalite kontrol, kalite güvencesi, toplam kalite yönetimi (TKY) | Ders notu |
3 | Müşteri Odaklılık | Ders notu |
4 | Katılımcılık, Liderlik | Ders notu |
5 | Sürekli İyileştirme | Ders notu |
6 | Takım Çalışması | Ders notu |
7 | 7 araç (basit sorun çözme teknikleri) | Ders notu |
8 | 7 araç (basit sorun çözme teknikleri) | Ders notu |
9 | Proses Yönetimi | Ders notu |
10 | Kalite Guruları | Ders notu |
11 | Kalite Kültürü, Kalite Organizasyon Yapısı | Ders notu |
12 | TKY Uygulama Adımları | Ders notu |
13 | Kalite maliyeti | Ders notu |
14 | TS-EN-ISO 9000:2015 Kalite Yönetim Sistem Standardı, EFQM modeli | Ders notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Toplam Kalite Yönetimi ders notları |
Ders Kaynakları | 1. KAVRAKOĞLU, İbrahim, “Toplam Kalite Yönetimi”, Kalder Yayını, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplam kalite yönetimini ve özelliklerini tanımlar | ||||||
2 | Kalite yönetimini klasik yönetim anlayışı ile karşılaştırır | ||||||
3 | Toplam kalite yönetimi nasıl uygulanacak bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 400 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 400 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |