Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimde Yaratıcılık İnovasyon ve Girişimcilik | HMS 682 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Dersin amacı farklı yönleriyle yaratıcılığın tanımını yapmak, yaratıcı kişilik, yaratıcı düşünme, yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı besleyen çalışma yöntemleri ve teknikler hakkında bilgi edinilmesini sağlamak, girişimciliğin geliştirilmesini kavrama üzerine tartışılmasını sağlamaktır. Yaratıcılık-Girişimcilik Kavramı, Buluşlar Tarihi, Buluş Öyküleri, Patent Ve Veri Hakları, Patent Alımı, Dünya Bilgi Pazarı hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinde girişimcilik ve yaratıcılık konusu farklı yönleri ile ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
2 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yaratıcılığı geliştiren yöntemlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
4 | Yaratıcı fikir geliştirme egzersizlerini tanımlar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | |
5 | Sağlıkta girişimcilik, buluş, faydalı model ve patent kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | |
2 | Yaratıcılık ve girişimcilik nedir | |
3 | Yaratıcı ve Girişimci kişinin özellikleri ve gerekli beceriler | |
4 | Yaratıcılığı geliştiren yöntemler | |
5 | Yaratıcı fikir geliştirme egzersizleri | |
6 | Kritik Düşünme ve soru sorma | |
7 | Özgün bir fikir oluşturma süreci | |
8 | Özgün bir fikir oluşturma süreci | |
9 | Grup tartışmaları | |
10 | Grup tartışmaları | |
11 | Girişimcilik finansmanı ve destekler | |
12 | Sağlıkta Girişimcilik/buluş/faydalı model | |
13 | Faydalı model/ Patent Hakları | |
14 | Sağlıkta Girişimci örnekleri ile tanışma (Seminer/konferans) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Endsley, D. Scott.; “Putting Healthcare InnovationintoPractice”, A John Wiley & Sons Publication, 2010, Kılıç S (2016) İnovasyon ve inovasyon yönetimi. Ankara; Seçkin yayıncılık. Merih DY. (2017) İnovatif hemşirenin yol haritası. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevi.Doğan H Yenilikçilik ve girişimcilik;Örnek olay incelemeli.Gazi Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | ||||||||
2 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. | ||||||||
3 | Yaratıcılığı geliştiren yöntemlerini inceler. | ||||||||
4 | Yaratıcı fikir geliştirme egzersizlerini tanımlar. | ||||||||
5 | Sağlıkta girişimcilik, buluş, faydalı model ve patent kavramlarını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |