Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | HMS 680 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin araştırma tekniklerini öğrenmesi ve araştırma etiğinin önemini kavramasıdır. |
Dersin İçeriği | Bilim, etik ve araştırma kavramlarının tanımlanmasını, bilimsel araştırmanın planlanmasını ve tasarımının belirlenmesini, bilimsel araştırma ve yayında dikkat edilmesi gereken etik ilkeleri, araştırma ve yayın etiğine aykırı davranışları, etik dışı davranışlarda yaptırımları ve grupla birlikte araştırmaların bu kapsamda kritiğini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim, etik ve araştırma kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Araştırma tasarımlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uyulmasının önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Araştırma ve yayın etiğine aykırı davranışları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Araştırma kritiği yapma becerisi gelişir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, Etik, Araştırma Kavramları (Temel Kavramlar) | |
2 | Araştırma Süreci | |
3 | Araştırmanın tasarımı | |
4 | Araştırmanın tasarımı | |
5 | Araştırmanın tasarımı | |
6 | Bilimsel Araştırmalarda ve Yayınlarda Etik İlkeler | |
7 | Bilimsel Araştırmalarda ve Yayınlarda Etik İlkeler | |
8 | Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar | |
9 | Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar | |
10 | Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar | |
11 | Etik İhlâlde Yaptırımlar | |
12 | Grupla araştırma kritiği | |
13 | Grupla araştırma kritiği | |
14 | Grupla araştırma kritiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | Aksayan S, Bahar Z, Bayık A, Emiroğlu ON, Görak G, Karataş N, Kocaman G Kubilay G, Seviğ Ü, Ed:Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri. HEMAR-GE, İstanbul, 2002. Huth EJ Çev Ed:Doğruyol H. Tıpta Bilimsel Yatın Hazırlama Teknikleri. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2005. Stewart NC. Research Ethics for Scientists: A Companion for Students, Wiley Blackwell, UK, 2011. Comstock G. Research Ethics: A Philosophical Guide to the Responsible Conduct of Research,Cambridge Universty Press, 2013. Plichta SB, Kelvin E, Çev Ed: Tabak RH. Munro Sağlık Araştırmalarında İstatistiksel Yöntemler. Palme Yayıncılık, Ankara, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilim, etik ve araştırma kavramlarını bilir. | ||||||||
2 | Araştırma tasarımlarını kavrar. | ||||||||
3 | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uyulmasının önemini kavrar. | ||||||||
4 | Araştırma ve yayın etiğine aykırı davranışları bilir. | ||||||||
5 | Araştırma kritiği yapma becerisi gelişir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |