Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği I | HMS 609 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ruh Sağlığını koruma ve geliştirme psikiyatrik bozukluğu olan hastaların evde ve toplum içinde bakımı konusunda bilgi ve beceri kazandırma |
Dersin İçeriği | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğine ilişkin temel kavramların öğrenilmesi, psikiyatrik sorunu olan hastanın evde ve toplum içerisinde bakımının yürütülmesi ile ilgili teorik ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Psikiyatri hemşiresinin rollerini tanır, bu rolleri sağlığın korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinde kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sağlıklı ve hasta bireyi psikiyatri hemşireliği ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Bireyin gereksinimlerine özgü (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygular | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikiyatri hemşireliğinde temel kavramlar (Kriz, stres, anksiyete, kültür) | |
2 | Psikiyatri hemşireliğinde temel kavramlar (Kriz, stres, anksiyete, kültür) | |
3 | Fiziksel hastalıklara verilen psikososyal tepkiler | |
4 | Fiziksel hastalıklara verilen psikososyal tepkiler | |
5 | Çocukluk dönemi ruh sağlığı ve bozuklukları | |
6 | Çocukluk dönemi ruh sağlığı ve bozuklukları | |
7 | Ergenlik dönemi ruh sağlığı ve bozuklukları | |
8 | Ergenlik dönemi ruh sağlığı ve bozuklukları | |
9 | Yaşlılık dönemi ruh sağlığı ve bozuklukları | |
10 | Yaşlılık dönemi ruh sağlığı ve bozuklukları | |
11 | Ruh sağlığı için tehdit: şiddet | |
12 | Üzüntü ve kayıp | |
13 | Tamamlayıcı/ alternatif ve somatik tedaviler ve bakım | |
14 | Tamamlayıcı/ alternatif ve somatik tedaviler ve bakım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ruh sağlığı Ve Bozuklukları Orhan Öztürk B. Schoen, R Johnson Pschiatric mental Health Nursing Adaptation and Growth, Lippincot Company. Çam, O. , Engin, E.: Ruh Sağlığı ve Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul, 2014. Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı. Vehbi Koç Vakfı Yayınları. İstanbul, 2000. Işık, E. Organik Psikiyatri. İstanbul.1999. Petit, J. R. Acil Psikiyatri El Kitabı. A Lippincott Williams& Wilkins. İstanbul Medikal Yayıncılık. 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 2 | 2 | 2 |
2 | Psikiyatri hemşiresinin rollerini tanır, bu rolleri sağlığın korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinde kullanır | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 3 | 2 | 4 |
3 | Sağlıklı ve hasta bireyi psikiyatri hemşireliği ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirir | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 2 | 3 | 3 |
4 | Bireyin gereksinimlerine özgü (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygular | 5 | 4 | 2 | 5 | 0 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |