Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği II | HMS 652 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı hemşireliğine ilişkin profesyonel rolleri ile kadın sağlığı hemşireliği konusunda mesleki eğitim sürecinin yapılandırılmasına katkıda bulunmak, kadın bakış açısı ile bu hizmetlerin yürütülmesinde lider, yönetici rol üstlenmek, kadın sağlığı sorunlarına karşı duyarlılık kazanmak, çözümüne yönelik görüş geliştirmek ve konu ile ilgili araştırmalar yürütmektir |
Dersin İçeriği | Kadın sağlığı ve hemşireliğine özgü temel kavram ve kuramları ayrıntılı bir biçimde ele alarak, aralarındaki ilişkiyi kavrama, kadın sağlığına ilişkin sorunları tanıma, analiz ve sentez etme, çözümüne yönelik bilgi, beceri ve tutum içerir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kadın sağlığı ve kadın sağlığı hemşireliğinde temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Kadın sağlığı hemşireliği ve ebelikte Avrupa direktifleri ve ülkemizdeki yasal durumu analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
3 | Kadın sağlığına ilişkin ulusal ve uluslararası göstergelere eleştirel görüş geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Uluslararası sözleşmelerde kadının yerine değer verir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Kadın sağlığında öncelikleri irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
6 | Kadın sağlığında kilometre taşlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın Sağlığı Hemşireliğinde Temel Kavram ve Kuramlar | |
2 | Kadın Sağlığı Hemşireliği ve Ebelikte Avrupa Direktifleri, Ülkemizdeki Yasal Durum | |
3 | Kadın Sağlığına İlişkin Ulusal ve Uluslararası Göstergeler | |
4 | Kadın Sağlığında Öncelikler | |
5 | Kadın Sağlığında Kilometre Taşları | |
6 | Kadın Sağlığını Geliştirme Stratejileri ve Modelleri | |
7 | Güvenli Annelik Yaklaşımı, Güvenli Anneliğin Önemi | |
8 | Güvenli Annelik Programları ve Projeleri | |
9 | İstenmeyen Gebelik ve Güvenli Olmayan Düşükler, Çözüm Yolları | |
10 | Güvenli Olmayan Doğumlar ve Çözüm Yolları | |
11 | Türkiye’de Acil Obstetrik Bakım | |
12 | Anne Sağlığının Yükseltmeye Yönelik Girişimler | |
13 | Güvenli Annelik Kapsamında Hemşirenin Rolü | |
14 | Dersin analizi ve değerlendirilmesi,finala hazırlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Cheryl A. Kolander, Danny Ramsey Ballard, and Cynthia Kay Chandler, Contemporary Women´s Health: Issues for Today and the Future, McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages; 3 ed (June 20, 2007), 2.Kolander, Cheryl A. Chandler, Cynthia Kay, Ballard, Danny Ramsey. Contemporary Women´s Health: Issues for Today and the Future (3RD 08 Edition). Paperback 436 pages. McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Langua, 2008. ISBN-13:9780073529653, 3.Cathryn B. Heath, Sandra M. Sulik. Primary Care Procedures in Women´s Health. Paperback: 256 pages. Springer New York. 2009. ISBN: 0387765980, 4.Catherine Ingram Fogel, Nancy Fugate Woods. Women´s Health Care in Advanced Practice Nursing (Hardcover) 736 pages, Springer Publishing Company; 1 edition (June 23, 2008) ISBN-10: 0826102352 ISBN-13: 978-0826102355, 5.Women and health: Today´s evidence tomorrow´s agenda. World Health Organization 2009. ISBN 978 92 4 156385 7 (NLM classification: WA 309) http://whqlibdoc.who.int/publications/2009/9789241563857_eng.pdf. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kadın sağlığı ve kadın sağlığı hemşireliğinde temel kavramları açıklar | ||||||||
2 | Kadın sağlığı hemşireliği ve ebelikte Avrupa direktifleri ve ülkemizdeki yasal durumu analiz eder | ||||||||
3 | Kadın sağlığına ilişkin ulusal ve uluslararası göstergelere eleştirel görüş geliştirir | ||||||||
4 | Uluslararası sözleşmelerde kadının yerine değer verir | ||||||||
5 | Kadın sağlığında öncelikleri irdeler | ||||||||
6 | Kadın sağlığında kilometre taşlarını değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ödev | 0 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 13 | 6 | 78 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |