Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | HMS 663 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çocukluk çağına özgü ruh sağlığı bozuklukları tanıma, uygun bakım planları geliştirme ve süreci değerlendirme becerisi kazanmanın yanı sıra, mesleğe bilimsel katkı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Çocukluk ve ergenlik dönemi özellikleri, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen ruhsal bozukluklar ve bakım gerektiren durumlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ergen bireyi ruhsal açıdan değerlendirir, tedavi ve bakımı konusunda bilgi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Yıkıcı davranış bozukluklarını tanıma, uygun girişimleri planlama becerisi kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Yaygın gelişimsel bozuklukları öğrenir, tedavi ve bakımına yönelik girişimleri planlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Duygudurum bozukluğu olan çocuğun tedavi ve bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisi geliştirir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Ergenlik döneminde görülen intihar vakalarını tanır, buna yönelik girişimleri konusunda bilgi kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Çocukluk çağında görülen anksiyete bozukluklarını tanır, bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisine sahip olur. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Çocukluk döneminde görülen tik, konuşma, boşaltım bozukluklarını tanıma, uygun girişimleri planlama ve uygulama becerisi geliştirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Zeka geriliği olan çocuğu erken dönemde tanılar, bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisine sahip olur. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | Ergenlik döneminde görülen yeme bozukluklarını tanır, tedavi ve bakımı ile ilgili beceri kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
10 | Ergenlik döneminde görülen şiddet ve saldırganlık durumlarını ruhsal yönden değerlendirir, bakımına yönelik girişimler konusunda bilgi kazanır. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuğun ve ergenin ruhsal değerlendirilmesi | |
2 | Yıkıcı davranış bozuklukları | |
3 | Yıkıcı davranış bozuklukları | |
4 | Yaygın gelişimsel bozukluklar | |
5 | Yaygın gelişimsel bozukluklar | |
6 | Duygudurum bozuklukları | |
7 | Ergenlerde intihar | |
8 | Çocukluk çağı anksiyete bozuklukları | |
9 | Vize Haftası | |
10 | Tik bozuklukları, Konuşma bozuklukları | |
11 | Boşaltım bozuklukları | |
12 | Zeka geriliği | |
13 | Ergenlik döneminde görülen yeme bozuklukları | |
14 | Ergenlik döneminde şiddet ve saldırganlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çam, O. ve Engin, E. (Ed.). (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği: Bakım Sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. Öztürk, O. ve Uluşahin, A. (2016). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (14. Baskı). Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri. Townsend, M.C. (2016). İçinde Özcan C.T. ve Gürhan, N. (Çev. Ed.) Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri: Kanıta Dayalı Uygulama ve Bakım Kavramları. (6. Baskı). Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ergen bireyi ruhsal açıdan değerlendirir, tedavi ve bakımı konusunda bilgi kazanır. | 4 | 3 | 0 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 |
2 | Yıkıcı davranış bozukluklarını tanıma, uygun girişimleri planlama becerisi kazanır. | 4 | 3 | 0 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
3 | Yaygın gelişimsel bozuklukları öğrenir, tedavi ve bakımına yönelik girişimleri planlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 | 3 | 0 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
4 | Duygudurum bozukluğu olan çocuğun tedavi ve bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisi geliştirir | 4 | 3 | 0 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 |
5 | Ergenlik döneminde görülen intihar vakalarını tanır, buna yönelik girişimleri konusunda bilgi kazanır. | 4 | 3 | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 | 2 |
6 | Çocukluk çağında görülen anksiyete bozukluklarını tanır, bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 | 3 | 0 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
7 | Çocukluk döneminde görülen tik, konuşma, boşaltım bozukluklarını tanıma, uygun girişimleri planlama ve uygulama becerisi geliştirir. | 4 | 4 | 0 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 |
8 | Zeka geriliği olan çocuğu erken dönemde tanılar, bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 | 4 | 0 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 |
9 | Ergenlik döneminde görülen yeme bozukluklarını tanır, tedavi ve bakımı ile ilgili beceri kazanır. | 4 | 3 | 0 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
10 | Ergenlik döneminde görülen şiddet ve saldırganlık durumlarını ruhsal yönden değerlendirir, bakımına yönelik girişimler konusunda bilgi kazanır. | 4 | 4 | 0 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |