Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları Hemşireliği I | HMS 605 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, Doç.Dr. HAVVA SERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İç hastalıkları ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek |
Dersin İçeriği | İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili temel kavramlar, önemli hastalıklar ve bakım modelleri ile ilgili teorik bilgi ve uygulama içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İç hastalıkları hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İç hastalıkları hemşireliğinde kullanılan bakım modellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Kronik ağrısı olan hastayı hastayı değerlendirir ve etkin kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | KOAH, koroner arter hastalığı, diyabet, hipertansiyon ve metabolik sendromu olan hastayı değerlendirebilir ve kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye´de iç hastalıkları hemşireliğinin konumu | |
2 | Sağlık Bakımında Biyolojik ve Psikolojik Kavramlar: Kronik durumlar, Sağlık, hastalık, çevre, insan, sosyal destek, duyusal yoksunluk, kritik düşünme, yaşam kalitesi ve öz-bakım gücü, transkültürel hemşirelik | |
3 | Sağlık Bakımında Biyolojik ve Psikolojik Kavramlar: Kronik durumlar, Sağlık, hastalık, çevre, insan, sosyal destek, duyusal yoksunluk, kritik düşünme, yaşam kalitesi ve öz-bakım gücü, transkültürel hemşirelik | |
4 | İç hastalıkları hemşireliğinde bakım modelleri | |
5 | Kronik ağrı tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar | |
6 | Koroner arter hastalıkları tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar | |
7 | Koroner arter hastalıkları tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar | |
8 | Hipertansiyon tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar | |
9 | Diyabet ve yönetiminde güncel yaklaşımlar | |
10 | Diyabet ve yönetiminde güncel yaklaşımlar | |
11 | Metabolik sendrom tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar | |
12 | Metabolik sendrom tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar | |
13 | KOAH tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar | |
14 | KOAH tedavi ve bakımında güncel yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İç hastalıkları hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar. | ||||||||
2 | İç hastalıkları hemşireliğinde kullanılan bakım modellerini açıklar. | ||||||||
3 | Kronik ağrısı olan hastayı hastayı değerlendirir ve etkin kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. | ||||||||
4 | KOAH, koroner arter hastalığı, diyabet, hipertansiyon ve metabolik sendromu olan hastayı değerlendirebilir ve kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |