Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk-İslam Edebiyatının Kaynakları | ITS 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Tasavvuf Edebiyatı Divan Edebiyatı |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk-İslâm Edebiyatı´nın menşeini, kavramsal içeriğini, muhteva ve tarihsel merkezli kaynaklarını örnek eserler üzerinden kavratmak |
Dersin İçeriği | Türk-İslâm Edebiyatı´nın menşei, muhtevası ve tarihsel kaynaklarının (Biyografik ve bibliyografik kaynaklar) incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın menşei, muhtevası ve kavramsal içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İslâm öncesi edebiyat ile İslâmî edebiyat arasındaki kurgusal ve zamansal bağı fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Arabî ve Farsî kaynaklı edebi şekil, tür ve mazmunların Türk-İslâm Edebiyatındaki etkisini kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki muhteva kaynaklarını bilir ve bu kaynakların İslâm edebiyatı üzerindeki etkisini analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki biyografik kaynakları bilir ve bu kaynakların araştırma sürecindeki rolünü anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki bibliyografik kaynakları bilir ve bu kaynakların İslâm edebiyatı araştırmalarındaki önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Menşei, Tanımı ve Mahiyeti | |
2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından İslam Öncesi Türk Edebiyatı Geleneği (Şifahî Edebiyat ve Destanlar) | |
3 | Arap Edebiyatı´nın Türk-İslâm Edebiyatı´na Etkisi | |
4 | Fars Edebiyatı´nın Türk-İslâm Edebiyatı´na Etkisi | |
5 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Kur´ân-ı Kerîm | |
6 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Hadîs-i Şerîf | |
7 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Akâid, Kelâm, Fıkıh, Tefsîr ve İlmihâl Bilgileri | |
8 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Tasavvuf | |
9 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Muhteva Kaynaklarından Siyer ve Kıssalar | |
10 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Biyografik Kaynaklarından Şuarâ Tezkireleri | |
11 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Biyografik Kaynaklarından Şakâiku´n-Nu´mâniyye Çeviri ve Zeyilleri, Manzûm Tarihler, Vefeyât-nâmeler | |
12 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Biyografik Kaynaklarından Evliyat Tezkireleri ve Menâkıb-nâmeler, Hâtırâtlar, Otobiyografiler | |
13 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Bibliyografik Kaynaklarından Mevzûatu´l-´Ulûm ve Mahzenu´l-´Ulûm | |
14 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Bibliyografik Kaynaklarından Keşfu´z-Zunûn, Türkiye Makaleler Bibliyografyası, Türk Dili Bibliyografyası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | 1. A. Atilla Şentürk-Ahmet Kartal (2009), Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | ||||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | ||||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın menşei, muhtevası ve kavramsal içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
2 | İslâm öncesi edebiyat ile İslâmî edebiyat arasındaki kurgusal ve zamansal bağı fark eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Arabî ve Farsî kaynaklı edebi şekil, tür ve mazmunların Türk-İslâm Edebiyatındaki etkisini kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki muhteva kaynaklarını bilir ve bu kaynakların İslâm edebiyatı üzerindeki etkisini analiz eder. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki biyografik kaynakları bilir ve bu kaynakların araştırma sürecindeki rolünü anlar. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki bibliyografik kaynakları bilir ve bu kaynakların İslâm edebiyatı araştırmalarındaki önemini kavrar. | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |