Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Türk Edebiyatında Sosyal Hayat | ITS 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klâsik Türk Edebiyatının sosyal, kültürel ve dinî unsurlarla olan karşılık ilişkisinin yaşanan ve yazılan hayat tecrübeleriyle birlikte öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Klasik Edebiyatın içerik özelliklerinin, dinî-sosyal ve kültürel boyutlarıyla beraber incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klâsik Türk Edebiyatının içerik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Klasik Türk Edebiyatında dinî ve kültürel unsurların sosyal hayatla ilişkisini anlamlandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Klasik Türk Edebiyatında Osmanlı günlük hayatının ve din algısının rolünü kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Klâsik Türk Edebiyatının, birçok millî kültür unsuruna yer verdiği konusunda analizler yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Klasik Türk Edebiyatına yansıyan adet ve inanışlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
6 | Dinî, sosyal ve kültürel unsurlarla harmanlanan Klasik Türk Edebiyatından bir kaynak olarak yararlanma yollarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klâsik Edebiyatın İçerik Özellikleri | |
2 | Klâsik Edebiyatın Estetiğinde Sosyal ve Kültürel Unsurların Yeri | |
3 | Günlük Hayat-Edebiyat İlişkisi | |
4 | Klâsik Edebiyat Muhtevasında Sosyal Unsurlar | |
5 | Klâsik Edebiyat Muhtevasında Kültürel Unsurlar | |
6 | Klâsik Edebiyatta Osmanlı Geleneği | |
7 | Millî Kültür-Edebiyat İlişkisi | |
8 | Klâsik Edebiyat-Örf İlişkisi | |
9 | Klasik Edebiyat-Din İlişkisi | |
10 | Klâsik Edebiyat Belleğine Yansıyan Âdet ve İnanışlar | |
11 | Osmanlı Tarihi ve Geleneğiyle Klâsik Edebiyatın İlişkisi | |
12 | Sosyo-Kültürel Bir Kaynak Olarak Klâsik Edebiyat | |
13 | Klâsik Edebiyatın Dinî Muhtevası | |
14 | Klasik Edebiyatta Nazım ve Nesir Geleneğinin Sosyolojik Karakteri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | 1.Nejat Sefercioğlu (1990), Nevî Dîvânının Tahlili, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | ||||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klâsik Türk Edebiyatının içerik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
2 | Klasik Türk Edebiyatında dinî ve kültürel unsurların sosyal hayatla ilişkisini anlamlandırır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Klasik Türk Edebiyatında Osmanlı günlük hayatının ve din algısının rolünü kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Klâsik Türk Edebiyatının, birçok millî kültür unsuruna yer verdiği konusunda analizler yapar. | 2 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5 | Klasik Türk Edebiyatına yansıyan adet ve inanışlar hakkında bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | Dinî, sosyal ve kültürel unsurlarla harmanlanan Klasik Türk Edebiyatından bir kaynak olarak yararlanma yollarını kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 13 |
2. Ödev | 13 |
3. Ödev | 14 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |