Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mahalli İdareler Maliyesi ve Güncel Sorunları | MLY 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan FAYDALI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders kapsamında mahalli idarelerin mali yapılarının incelenmesi, idareler arası mali ilişkilerin araştırılması, mahalli idarelerin hizmet sunumunda karşılaştıkları güncel mali sorunların tespiti ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi için öğrencilerin alana yönelik yetkinliğinin artırılması ve eleştirel bakış açısı kazanmalarının sağlanması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Mahalli idarelerin hukuki ve mali yapısının incelenmesi, Mahalli idarelerinin sınıflandırılması, Mahalli idarelerde karşılaşılan güncel mali sorunların tespiti, Mahalli idarelerin hizmetlerinin analizi, Mahalli idarelerde katılımcılığın araştırılması, Türkiye’de ve seçilmiş ülkelerde mahalli idarelerin mali yapılarının karşılaştırılması
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mahalli idarelerin hukuki ve mali yapısının anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Mahalli idarelerinin sınıflandırılabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mahalli idarelerde karşılaşılan güncel mali sorunların değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mahalli idarelerin hizmet türlerinin ayrıştırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Mahalli idarelerde katılımcılığın öneminin anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye’de mahalli idarelerin mali yapılarının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukuki açıdan mahalli idarelerin yönetimsel yapısının araştırılması | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Yerinden yönetim ve mahalli idare ilişkisinin analizi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Mahalli idarelerde ölçek sorununun araştırılması | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Mahalli idarelerin merkezi idare ile arasındaki ilişkilerin incelenmesi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Mahalli idareler arası mali ilişkilerin araştırılması | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Belediyelerin mali yapısının araştırılması | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Diğer mahalli idarelerin mali yapısının araştırılması | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Ara Sınav | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Mahalli idarelerde karşılaşılan mali sorunların tespiti ve çözüm önerileri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Mahalli idarelerde bayındırlık hizmetleri ve yönetimi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Mahalli idarelerde sosyal hizmetler ve yönetimi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Mahalli idarelerde çevre koruma hizmetleri ve yönetimi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Mahalli idarelerde katılımcılık ve işleyişi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Türkiye’de ve seçilmiş ülkelerdeki mahalli idarelerin mali yapılarının karşılaştırılması | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesinin paylaştığı ders notları |
Ders Kaynakları | Ulusoy, A. ve Akdemir, T. (2022). Mahalli İdareler. Seçkin Yayınevi, Ankara. Fiscal Rules at the Local Level: The Challenge of Enforcement. Springer Nature Switzerland AG. Part of Springer Nature. Çetinkaya, Ö. (2021). Mahalli İdareler Maliyesi. Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa. Parlak, B. (2020). Türkiye’de Yerel Yönetimler. Değişim Kitapevi, İstanbul. Gözler, K. (2018). Mahalli İdareler Hukukuna Giriş. Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa. Farvacque-Vitkovic, C. Kopanyi, M. (2014). Municipal Finances: A Handbook for Local Governments. Washington, DC: World Bank. Konuyla ilgili yazılmış Türkçe ve İngilizce makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | ||||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mahalli idarelerin hukuki ve mali yapısının anlaşılması | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Mahalli idarelerinin sınıflandırılabilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Mahalli idarelerde karşılaşılan güncel mali sorunların değerlendirilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Mahalli idarelerin hizmet türlerinin ayrıştırılması | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Mahalli idarelerde katılımcılığın öneminin anlaşılması | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
6 | Türkiye’de mahalli idarelerin mali yapılarının öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |