Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Maliye Politikası ve Yeni Yaklaşımlar | MLY 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL İNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye’de ve Dünyada Uygulanan maliye politikaları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste Türkiye’de ve Dünyada Uygulanan maliye politikasının amaçları, araçları, çeşitleri ve ekonomik, sosyal ve diğer amaçlara erişmek için nasıl bir maliye politikası kullanılması gerektiği gibi konulara değinilecek ve ileri düzey bilgiler verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Maliye politikasının tarihi ve teorik gelişimini ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Gelişmekte olan ülkelerde maliye politikasının temel ilkelerinin neler olması gerektiğini araştırır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Gelişmekte olan ülkelerde enflasyon, işsizlik ve gelir dağılımı konusunda maliye politikasının etkinliğini ve başarı şansını araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Gelişmekte olan ülkelerin son ekonomik ve mali krizlerden nasıl etkilendiğini ve krizden çıkış için alınması gerekli mali tedbirleri inceler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Türkiye’de uygulanan maliye politikalarının değerlendirmelerini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Küresel krizlerin Türkiye’ye yansımaları ve alınan önlemlerin başarı şansını inceler | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maliye politikası konusunda gelişme gelişme ve eğilimler | Kitaplardaki ilgili bölümler |
2 | İktisat okullarının maliye politikalarına bakışı | Kitaplardaki ilgili bölümler |
3 | Gelişmekte olan ülkelerde ekonomik istikarar sağlanamasına yönelik maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
4 | Gelişmekte olan ülkelerde englasyonu önleyici maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
5 | Gelişmekte olan ülkelerde deflasyonu önleycici maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
6 | Gelişmekte olan ülkelerde stagflasyonu önleyici maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
7 | Arasınav | Kitaplardaki ilgili bölümler |
8 | Gelişmekte olan ülkelerde gelir dağılımı eşitsizliğine karşı maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
9 | Gelişmekte olan ülkelerde ekonomik kalkınma için maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
10 | Türkiyede kamu harcamaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
11 | Türkiye’de kamu gelirleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
12 | Türkiye’de borçlanma politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
13 | Türkiye’de ekonomik kriz ve maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
14 | Maliye politikası alanında güncel sorunlar | Kitaplardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Ulusoy A., (2004), Maliye Politikası, Trabzon, Derya Kitapevi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Maliye politikasının tarihi ve teorik gelişimini ortaya koyar | |||||||||||
2 | Gelişmekte olan ülkelerde maliye politikasının temel ilkelerinin neler olması gerektiğini araştırır | |||||||||||
3 | Gelişmekte olan ülkelerde enflasyon, işsizlik ve gelir dağılımı konusunda maliye politikasının etkinliğini ve başarı şansını araştırır | |||||||||||
4 | Gelişmekte olan ülkelerin son ekonomik ve mali krizlerden nasıl etkilendiğini ve krizden çıkış için alınması gerekli mali tedbirleri inceler | |||||||||||
5 | Türkiye’de uygulanan maliye politikalarının değerlendirmelerini yapar | |||||||||||
6 | Küresel krizlerin Türkiye’ye yansımaları ve alınan önlemlerin başarı şansını inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |