Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yağlama Teorisi ve Uygulama Alanları | OTO 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı makina ve üretim proseslerinde kullanılan yağların sınıflandırılması ve uygulama alalarının detaylı bir şekilde incelenmesi |
Dersin İçeriği | Yağlama, yağlamayı gerektiren nedenler, yağlamanın tarihsel gelişimi, üretimi, taşıtlarda yağlama, gemi makinalarında yağlama, uçaklarda yağlama, otomatik yağlama istemleri, yağların rafinasyonu, hidrodinamik ve hidrostatik yağlama, filtreler, viskozite tespiti, sentetik yağlar, katkılar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yağlar ve yağlama sistemlerini tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yağ pompaları hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yağlama çeşitleri ve kullanım alanları hakkında görsel bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Atık yağların geri kazanımı konusunda bilgilenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yağların üretimi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yağlara yapılan katkılar hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Aşınma ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Taşıt yağlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Gemi makinaları yağlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Üretim makinaları yağlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
11 | Otomatik yağlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Yağ rafinasyonu hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
13 | Farklı projeler ve tasarımlar yapabilir, uygulayabilir | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yağ Üretimi | |
3 | Yağlarda aranan özellikler, Yağ katkıları | |
4 | Yağlama çeşitleri | |
5 | Hidrostatik, hidrodinamik ve sınır yağlama | |
6 | Yağlayıcı kullanım sistemleri | |
7 | taşıtlarda yağlama sistemleri | |
8 | Gemi makinalarında ve uçaklarda yağlama sistemleri | |
9 | Otomatik yağlama sistemleri ve uygulamaları | |
10 | Ara Sınav | |
11 | yağ rafinasyonu | |
12 | Viskoz sıvının akışı, viskoziteyi etkileyen faktörler | |
13 | Filtreler | |
14 | Diğer yağlama uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Triboloji, Yavuz Soydan Ders Notları, Yrd. Doç. Dr. Vedat ARI |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yağlar ve yağlama sistemlerini tanır | |||||
2 | Yağ pompaları hakkında bilgi sahibi olur | |||||
3 | Yağlama çeşitleri ve kullanım alanları hakkında görsel bilgi sahibi olur | |||||
4 | Atık yağların geri kazanımı konusunda bilgilenir | |||||
5 | Yağların üretimi hakkında bilgi sahibi olur | |||||
6 | Yağlara yapılan katkılar hakkında bilgi sahibi olur | |||||
7 | Aşınma ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||
8 | Taşıt yağlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||
9 | Gemi makinaları yağlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||
10 | Üretim makinaları yağlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||
11 | Otomatik yağlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||
12 | Yağ rafinasyonu hakkında bilgi sahibi olur | |||||
13 | Farklı projeler ve tasarımlar yapabilir, uygulayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 95 |
1. Kısa Sınav | 1 |
1. Ödev | 2 |
2. Kısa Sınav | 2 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |