Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakıt Pili Teknolojileri ve Taşıtlarda Uygulamalar | OTO 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alternatif yakıt ihtiyacı arttıkça Yakıt pili (Fuel Cell) Teknolojisi önem kazanmaktadır. Geleceğin araçları yakıt pili teknolojisine sahip olacaktır. Geleceğin teknolojisinin öğrenciler tarafından öğrenilmesi zorunluluk arz etmektedir. |
Dersin İçeriği | Hidrojen yakıt pillerine giriş, Temel tanımlar, Yakıt pili çeşitleri, Yakıt pili uygulamaları, Yakıt pili verimliliği ve performansı, Yakıt pili voltajı, PEM yakıt pili çalışma prensipleri; yapıları, işlem basıncı, reaktan kompozisyonu, Orta ve yüksek sıcaklık yakıt pili, Hidrojen depolama, Hidrojen üretimi, Çevre etkilerinin diğer taşıt uygulamaları ile karşılaştırılması, orta ve yüksek sıcaklık yakıt pili, Taşıtlarda uygulanmasına giriş, Taşıtlarda uygulama yöntemleri, Örnek uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrojen yakıt pillerini anlama | Anlatım, | |
2 | Yakıt pili çeşitlerini öğrenme | Anlatım, | |
3 | Yakıt pili uygulamalarınıın çeşitlerini anlama ve öğrenme | Anlatım, | |
4 | Yakıt pili verimliliği ve performansını öğrenme ve hesaplama | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | PEM yakıt pili çalışma prensiplerini kavrama ve öğrenme | Anlatım, | |
6 | Orta ve yüksek sıcaklık yakıt pillerini öğrenme ve sınıflandırma | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Hidrojen depolama, Hidrojen üretimini anlama ve öğrenme | Anlatım, | |
8 | evre etkilerinin diğer taşıt uygulamaları ile karşılaştırılmasını yapabilmek | Anlatım, Tartışma, | |
9 | Taşıtlarda uygulanmasını öğrenme ve kavrama | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
10 | Taşıtlarda uygulama yöntemleri anlama ve öğrenme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidrojen yakıt pillerine giriş | |
2 | Temel tanımlar | |
3 | Yakıt pili çeşitleri | |
4 | Yakıt pili uygulamaları | |
5 | Yakıt pili verimliliği ve performansı | |
6 | Yakıt pili voltajı | |
7 | PEM yakıt pili çalışma prensipleri | |
8 | Orta ve yüksek sıcaklık yakıt pili | |
9 | Hidrojen depolama, Hidrojen üretimi | |
10 | Ara sınav | |
11 | Çevre etkilerinin diğer taşıt uygulamaları ile karşılaştırılması | |
12 | Taşıtlarda uygulanmasına giriş | |
13 | Taşıtlarda uygulama yöntemleri | |
14 | Örnek uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Appleby, A.J.& Foulkes F.R., A Fuel Cell Handbook, Kreiger publishing Co, 1993. 2. Hirschenhofer, J.H., Stauffer D.B., Engleman R.R., Fuel cells: A Handbook, Business/Technology Books, 1995 3. Larminie, J and Dicks, A., Fuel Cell Systems Explained, John Wiley&Sons Ltd., England. 2000 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hidrojen yakıt pillerini anlama | |||||
2 | Yakıt pili çeşitlerini öğrenme | |||||
3 | Yakıt pili uygulamalarınıın çeşitlerini anlama ve öğrenme | |||||
4 | Yakıt pili verimliliği ve performansını öğrenme ve hesaplama | |||||
5 | PEM yakıt pili çalışma prensiplerini kavrama ve öğrenme | |||||
6 | Orta ve yüksek sıcaklık yakıt pillerini öğrenme ve sınıflandırma | |||||
7 | Hidrojen depolama, Hidrojen üretimini anlama ve öğrenme | |||||
8 | evre etkilerinin diğer taşıt uygulamaları ile karşılaştırılmasını yapabilmek | |||||
9 | Taşıtlarda uygulanmasını öğrenme ve kavrama | |||||
10 | Taşıtlarda uygulama yöntemleri anlama ve öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |