Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğru Akım Makinaları ve Sürücüleri | MEK 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT KARABACAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yasin Cantaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, Alternatif Akım Makineleri ve Sürücüleri dersinin ilk aşaması olarak işlev görecektir. Bu dersin ardından Alternatif Akım Makineleri ve Sürücüleri dersi ile beraber öğrencilerimizin, Elektrik Makineleri ve Sürücüleri konusunda bütünlük teşkil edecek bilgi ve analiz yeteneklerine sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Doğru Akım (DA) makineleri, DA makinelerinde bağlantı çeşitleri, Sabit mıknatıslı DA makieneler, DA makinelerin modellenmesi, Doğal (şebeke) komütasyonlu (DK) DA sürücüler, Tek bölgeli DK sürücüler, İki bölgeli DK sürücüler, Dört bölgeli DK sürücüler, Kıyıcılı DA sürücüler, Tek bölgeli kıyıcılı DA sürücüler, İki bölgeli kıyıcılı DA sürücüler, Dört bölgeli kıyıcılı DA sürücüler, DA makine sürücülerinde firenleme yöntemleri, Alan zayıflatmalı denetim, Sürekli-süreksiz akım analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | DA makinerini modeller. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Dört bölgeli DA sürücüleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | DA sürücülerde süreksiz akım sınır koşullarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğru Akım (DA) makineleri | |
2 | DA makinelerinde bağlantı çeşitleri | |
3 | DA makinelerin modellenmesi | |
4 | Sabit mıknatıslı DA makieneler | |
5 | Doğal (şebeke) komütasyonlu (line commutated) DA sürücüler | |
6 | Doğal komütasyonlu tek bölgeli DA sürücüler, Doğal komütasyonlu İki bölgeli DA sürücüler | |
7 | Doğal komütasyonlu dört bölgeli DA sürücüler | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Kıyıcılı DA sürücüler | |
10 | Tek bölgeli kıyıcılı DA sürücüler, İki bölgeli kıyıcılı DA sürücüler | |
11 | Dört bölgeli kıyıcılı DA sürücüler | |
12 | DA makine sürücülerinde firenleme yöntemleri | |
13 | Alan zayflatmalı denetim | |
14 | Sürekli-süreksiz akım analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları mevcuttur, 2017/2018 |
Ders Kaynakları | 1. Electric Drives - Third Edition, Ion Boldea, 2017, CRC Press. 2. ELECTRIC MACHINES Steady State, Transients, and Design with MATLAB, Ion Boldea, 2010, CRC Press. 3. Fundamentals of Electrical Drives, G.K. Dubey, 2002, CRC Press. 4. Fundamentals of Electric Drives, Mohamed A. El-Sharkawi, 2000, Brooks/Cole. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | DA makinerini modeller. | |||||
2 | Dört bölgeli DA sürücüleri analiz eder. | |||||
3 | DA sürücülerde süreksiz akım sınır koşullarını analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |