Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mekatronik Mühendisleri İçin Görüntü İşleme | MEK 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAŞİT KÖKER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Tufan KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görüntü İşlemenin temelleri öğrenmek, herhangi bir görüntü üzerindeki örüntü ayırt edecek yöntemleri kavramak |
Dersin İçeriği | Sayısal görüntü işlemeye giriş, 2 boyutlu sistemler, Görüntü iyileştirme, Görüntü kodlama ve sıkıştırma, örüntü tanımaya giriş, tanıma ve sınıflandırma, Bölütleme, İleri örüntü tanıma uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir görüntüyü oluşturan bileşenleri tanır. | Anlatım, | |
2 | Görüntü iyileştirme teknikleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Görüntü kodlama ve sıkıştırma tekniklerini kullanır. | Anlatım, | |
4 | Sınflandırma yöntemlerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Bölütleme teknikleri kullanarak örüntü tanıma uygulaması gerçekleştirir. | Anlatım, Gözlem, | |
6 | Çeşitli örüntü tanıma uygulamları gerçekleştirir. | Anlatım, Gözlem, | |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayısal görüntü işlemeye giriş | |
2 | Sayısal görüntü işlemenin temelleri | |
3 | Uzamsal domende görüntü iyileştirme | |
4 | Uzamsal domende görüntü iyileştirme | |
5 | Frekans domeninde görüntü iyileştirme | |
6 | Görüntü onarma | |
7 | Morfolojik Görüntü işleme | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Görüntü bölütleme | |
10 | Görüntü bölütleme | |
11 | Örüntü tanıma | |
12 | İleri görüntü işleme örnekleri | |
13 | İleri görüntü işleme örnekleri | |
14 | İleri görüntü işleme örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. R. C. Gonzalez and P. Wintz, ?Digital Image Processing?, Second Edition, Addison-Wesley Publishing, 1987. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir görüntüyü oluşturan bileşenleri tanır. | |||||
2 | Görüntü iyileştirme teknikleri bilir. | |||||
3 | Görüntü kodlama ve sıkıştırma tekniklerini kullanır. | |||||
4 | Sınflandırma yöntemlerini kullanır. | |||||
5 | Bölütleme teknikleri kullanarak örüntü tanıma uygulaması gerçekleştirir. | |||||
6 | Çeşitli örüntü tanıma uygulamları gerçekleştirir. | |||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |