Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İletişim | RTS 005 | 0 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Siyasi Tarih, Uluslararası İlişkiler Tarihi, Küreselleşme ve Medya |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine, uluslararası iletişim alanındaki çalışmalar hakkında bilgi vermek ve sosyal bilimlerin birbirini tamamladığı düşüncesini kazandırarak, disiplinlerarası çalışmalara özendirmektedir. |
Dersin İçeriği | Ders, uluslararası iletişim alanındaki tarihsel gelişmeleri, uluslararası politikadaki gelişmelerle bir bütün halinde aktaracak, iki alan arasındaki paralelliği işaret edecek örnekler sunacaktır. Derste, bilgi toplumu, bilgi çağı, ağ toplumu, kültür endüstrisi, küreselleşme, gösteri toplumu gibi kavramlara yer verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersin sonunda öğrenciler, uluslararası iletişim alanındaki gelişmelerin, uluslararası politikadaki gelişmelerden bağımsız olarak değerlendirebilir | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Küreselleşme sürecini daha iyi anlayacak, kendi yaşamlarının küreselleşme süreciyle nasıl şekillendiğini daha net şekilde kavrayabilirler | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Tarihte medya alanında uygulanan propaganda tekniklerini öğrenirler | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası İletişimin Temel Dinamikleri ve Kavramları | |
2 | Küreselleşmenin Boyutları Ve Tartışmalar | |
3 | Küreselleşme Ve Medya | |
4 | Propagandanın Tarihi 1 | |
5 | Propagandanın Tarihi 2 | |
6 | Uluslararası Gazetecilik Deneyimleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Uluslararası İletişim Üzerine Belgeseller 1 | |
9 | Uluslararası İletişim Üzerine Belgeseller 2 | |
10 | Uluslararası İletişim Üzerine Belgeseller 3 | |
11 | Uluslararası İletişim Üzerine Sinema Filmleri 1 | |
12 | Uluslararası İletişim Üzerine Sinema Filmleri 2 | |
13 | Uluslararası İletişim Üzerine Sinema Filmleri 3 | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Dünyanın Çarpık Düzeni, Uluslararası İletişim, Prof. Dr. İrfan Erdoğan, İrfan Erdoğan Kaynak Yayınları, Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları, 2001. Armand Mattelart, Bilgi Toplumunun Tarihi, İletişim Yayınları, 2004. Armand Mattelart, Michele Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları, 2016. Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi: Uluslararası Reklamcılık, Ayrıntı Yayınları, 1995. Neil Postman, Televizyon: Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | ||||||
2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | X | |||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | X | |||||
5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | ||||||
6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | X | |||||
23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X | |||||
24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | X | |||||
25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dersin sonunda öğrenciler, uluslararası iletişim alanındaki gelişmelerin, uluslararası politikadaki gelişmelerden bağımsız olarak değerlendirebilir | |||||||||||||||||||||||||
2 | Küreselleşme sürecini daha iyi anlayacak, kendi yaşamlarının küreselleşme süreciyle nasıl şekillendiğini daha net şekilde kavrayabilirler | |||||||||||||||||||||||||
3 | Tarihte medya alanında uygulanan propaganda tekniklerini öğrenirler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |