Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve Popüler Kültür | GZT 004 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri genel olarak popüler kültür süreci hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Bu sayede hem öğrencilerin hem de çevrelerinin medya ve teknoloji dünyasında birbirine bağlı olarak yaşamı çevreleyen popüler kültürü anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kültür, halk kültürü, kitle kültürü, Kitle kültürü teorileri, Medya, Medya ve popüler kültür, Popüler kültür ve kimlik, popüler kültür ve kimlik temsilleri, popüler kültür ve siyasallaşma, Popüler kültür ve sosyal medya, Kültür endüstrisi ve kültürel emperyalizm, popüler kültür ve sosyal kurumlar, popüler kültür ve kurumların dezenformasyonu, Sosyal dönüşüm, yaşam tarzları, teknoloji ve popüler insanlar, Siyasal iletişim ve popüler kültür |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Medya ürünleri ve kitle kültürü ilişkisini analiz edebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Popüler kültür ve kimlik ilişkisini eleştirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Teknolojik gelişmelerin kültür ve popüler kültür üzerindeki etkisini açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon ve tanışma ve dersin genel konuları, yararlanılacak kaynak eserler, amaç ve alt amaçları üzerine konuşma | |
2 | Kültür, kültürel değişim ve teknoloji | |
3 | Kültür ve toplumsal dönüşüm | |
4 | Popüler kültür kavramı ve tarihsel süreci | |
5 | Popüler kültüre yaklaşımlar | |
6 | Popüler kültür ve ideoloji | |
7 | Popüler kültür ve tüketim | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Popüler kültür ve kimlik temsilleri | |
10 | Kültür endüstrisi ve kültür emperyalizmi | |
11 | Popüler kültür ve toplumsal kurumlar ve dezenformasyon | |
12 | Toplumsal dönüşüm, yaşam tarzları, teknoloji ve popüler insan | |
13 | Siyasal iletişim ve popüler kültür | |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gans, Herbert, Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, Yapı Kredi yy Mutlu, Erol. Globelleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ankara; Ütopya Yayınevi, 2005 Alemdar, Korkmaz., Erdoğan,Korkmaz. Popüler Kültür ve İletişim, Ankara; Ümit Yayıncılık, 1994 Karakoç, Enderhan, Medya ve Popüler Kültür Eleştirel Bir Yaklaşım, Literaturk akademia yy
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | ||||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | ||||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | ||||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | X | |||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | X | |||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medya ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Medya ürünleri ve kitle kültürü ilişkisini analiz edebilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Popüler kültür ve kimlik ilişkisini eleştirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Teknolojik gelişmelerin kültür ve popüler kültür üzerindeki etkisini açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 9 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Performans Görevi (Atölye) | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |