Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya ve Çokkültürlülük GZT 025 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Kültürlerarası İletişim
Kişilerarası İletişim
Medya Krtiği ve Etiği

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ERDAL HOŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Can Bora Gelberi, Arş. Gör. Musab Yılmaz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenciye, medya ve çokkültürlülüğün ilişkisini, medyanın etksini ve kültürel çeşitliliğin medyada temsilini anltamak ve farklı kütürlerle bir arada yaşama yaklaşımını aktarmaktır. 

Dersin İçeriği

Farklı kimlikleri anlamaya çalışmak
Haber üretiminde farklı ses ve görüşlerin yer almasının gerekçelerini açıklamak
Haber medyasının çok kültürlüğünü nasıl temsil ettiğini anlatmak 
Türkiye Medyasını çokkültürlük açısından analiz etmek

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencinin Çokkültürlülüğü anlmasını sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Medya ve Etnisite İlşkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Haber Üretiminin temellerini anlatır Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Medyada toplumsal bakış açısının temsilini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Genel Çerçevesinin Sunulması
2 Medya ve Kültür
3 Medya ve ayrımcılık
4 Medya ve azınlık hakları
5 Medyada çokkültürlülüğün temsili ve farklı kültürlerin bir arada yaşama pratiğine katkısı
6 Vatandaşlık ve Çokkültürlü Vatadandaşlık
7 Demokrasi, demokrasinin dördüncü kuvveti medya ve medyanın çokkültürlülüğe katkıları
8 Ara Sınav
9 21. Yüzyıl'da çokkültürlülüğe yaklaşımlar
10 Hak Gazeteciliği
11 Eşitlik
12 Özcülük ve çokkültürlülük
13 Din ve çokkültürlülük
14 Dönemin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

"Irkçı Değilim Ama…Yazılı Basında Irkçı – Ayrımcı Söylemler", Eser Köker, Ülkü Doğanay, IHOP 2011
Gecer, Ekmel, Türkiye Medyasını Anlamak: Demokratik bir Yapı Mümkün mü?
Race, Sexism, and the Media: The Rise of Class Communication in Multicultural
America,” Third Edition, by Clint C. Wilson II, Felix Gutierrez and Lena M.
Chao (a gripping read—in other words, you’ll have to grip your chair to keep
from falling out of it while reading the book).
• “The Authentic Voice: The Best Reporting on Race and Ethnicity,” edited by
Arlene Notoro Morgan, Alice Irene Pifer and Keith Woods.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. X
2 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. X
3 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
4 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. X
5 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. X
6 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. X
7 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. X
8 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. X
9 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
10 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
11 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. X
12 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. X
13 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir.
14 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. X
15 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. X
16 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir.
17 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir.
18 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
19 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır.
20 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder.
22 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir.
23 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir.
24 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler.
25 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir.
26 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir.
27 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
28 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28
1 Öğrencinin Çokkültürlülüğü anlmasını sağlar
2 Medya ve Etnisite İlşkisini açıklar
3 Haber Üretiminin temellerini anlatır
4 Medyada toplumsal bakış açısının temsilini açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 4 8
Proje / Tasarım 3 5 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 3 8 24
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5