Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer ELT 500 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul ders bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır.

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu KOÇ

Arş. Gör. Kerem Can ALPAY

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Bu ders, Yüksek Lisans öğrencileri için tasarlanmıştır ve bilimsel ve eğitimsel araştırma metodolojisi ve tekniklerine ilişkin konuları kapsamlı bir şekilde sunmaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma metodolojisi ve tasarımının temel kavramlarını ve unsurlarını anlamalarına yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, etik ilkeler, farklı araştırma türleri, eğitim araştırması planlama ve yürütme, veri toplama, analiz ve yayma prosedürleri ve makale yazma teknikleri dahil olmak üzere birçok önemli konuyu ele alarak bilimsel eğitim araştırması yapmanın teorik ve pratik bilgisini öğretmeyi içermektedir. Öğrencilerden ayrıca bu dersin bir gereği olarak kendi araştırmalarını tasarlamaları ve sunmaları beklenir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilim ve temel kavramları, bilim tarihine ilişkin temel bilgileri bilir ve kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
2 Bilimsel araştırmanın yapısını, bilimsel yöntemleri ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşleri kavrar ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem,
3 Problemi, araştırma modelini, evren ve örneklemi bilir ve kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
4 Verilerin toplanmasını, toplanma yöntemlerini ve kaydedilmesini bilir, uygular ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş sf. 2-23
2 Başlıca araştırma örnekleri sf. 25-41
3 Etiklik sf. 43-98
4 Veri toplama araçları sf. 100-131
5 Tasarlama sf. 137-159
6 Çözümleme unsuru sf. 162-183
7 Araştırmayı sunma sf. 185-220
8 Vize sf. 2-220
9 Akademik yazma çözümlemesi sf. 221-248
10 Araştırmada veri tabanları ve kaynaklar sf. 250-292
11 Güncel araştırmaları değerlendirme sf. 297-307
12 Araştırmanın geleceği sf. 308-320
13 Yayınlama sf. 322-393
14 Genel Değerlendirme sf. 2-393
Kaynaklar
Ders Notu

American Psychological Association. (2019). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Bell, J., & Waters, S. (2018). Doing your research project: A guide for first-time researchers. London: McGraw-Hill Education.

Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research: An introduction to the theory and practice of second language research for graduate/master's students in TESOL and applied linguistics, and others. Oxford: Oxford University Press.

Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., & Çakmak, E. K. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (28th edition). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Hatch, E., & Farhady, H. (1982). Research design and statistics for applied linguistics. Rowley, MA: Newbury House.

Hinkel, E. (Ed.). (2011). Handbook of research in second language teaching and learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Hinkel, E. (Ed.). (2011). Handbook of research in second language teaching and learning: Volume II. New York, NY: Routledge.

Mohebbi, H., & Coombe, C. (2021). Research questions in language education and applied linguistics: A reference guide. Springer.

Pallant, J. (2020). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using IBM SPSS (7th ed.). London: Routledge.

Ders Kaynakları

Tüm öğrenciler aşağıdaki kaynaklardan oluşan ders kaynağına sahip olmalıdır:

Burns, A. (2009). Doing action research in English language teaching: A guide for practitioners. New York, NY: Routledge.

Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education (8th ed.). New York, NY: Routledge.

Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed-methods approaches (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative, and mixed methodologies. Oxford: Oxford University Press.

Fraenkel, J., Wallen, N., & Hyun, H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th ed.). London: McGraw Hill Education.

Mackey, A., & Gass, S. M. (2022). Second language research: Methodology and design (3rd ed.). Routledge.

McKay, S. L. (2006). Researching second language classrooms. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Nunan, D. (1992). Research methods in language learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Riazi, A. M. (2000). How to write research proposals. Tehran: Rahnama Publications.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Bilim ve temel kavramları, bilim tarihine ilişkin temel bilgileri bilir ve kavrar.
2 Bilimsel araştırmanın yapısını, bilimsel yöntemleri ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşleri kavrar ve analiz eder.
3 Problemi, araştırma modelini, evren ve örneklemi bilir ve kavrar.
4 Verilerin toplanmasını, toplanma yöntemlerini ve kaydedilmesini bilir, uygular ve analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 2 2
Proje / Tasarım 1 30 30
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6