Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Eğitiminde Kuramlar, Yöntemler ve Çağdaş Yaklaşımlar | ELT 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin İngiliz dili ve eğitimi alanındaki en yeni yaklaşımları kazanmasını ve kendi derslerinde uygulamasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, 1990´lara değin yaygın biçimde kullanılan yöntem ve yaklaşımların tarihsel ve eleştirel biçimde ele alınması ve iletişimsel dil öğretimi geleneği içinde yer alan içerik odaklı ve görev odaklı dil öğretimi gibi dil öğretimindeki güncel konular üzerinde durulacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngiliz Dili Eğitiminde yer alan son gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip eder ve bilir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Öğrenilen son yeniliklerin sınıf ortamında nasıl uygulanması gerektiğini bilir ve uygular. | Gözlem, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | İlgili alanayazında yer alan konu ile alakalı gelişmeleri ve değişimleri takip eder ve bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
4 | Çağdaş yaklaşıımların uygulanmasından doğabilecek olumlu ve olumsuz sonuçları bilir ve kavrar. | Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Çağdaş yaklaşımlar hakkında hipotez üretebilir; araştırma yapabilir. | Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve giriş | |
2 | Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerinin Değerlendirilmesi | |
3 | İletişimsel Yaklaşım | |
4 | İçerik-Temelli Dil Öğretimi | |
5 | Görev-Temelli Dil Öğretimi | |
6 | İşbirlikli Dil Öğrenme | |
7 | Çoklu Zeka | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sinirdilbilimsel Programlama | |
10 | Öğrenme Stratejileri Eğitimi | |
11 | Yöntem-Sonrası Öğretim | |
12 | Biçim-Odaklı Öğretim | |
13 | Ders Planlama | |
14 | Öğretimsel Senaryoların Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derlenmiş makaleler |
Ders Kaynakları | H. Douglas Brown (2002). English Language Teaching in the “Post-Method” Era: Toward Better Diagnosis, Treatment, and Assessment, in Jack C. Richards & Willy A. Renandya (eds.), Methodology in Language Teaching, CUP B. Kumaravadivelu (2006). TESOL Methods: Changing Tracks, Challenging Trends David Nunan. (2004). What is task-based language teaching? CUP Hossein Nassaji and Sandra Fotos (2011).The Changing View of Grammar Instruction, in Teaching Grammar in Second Language Classrooms. Routledge. Bill VanPatten (2004). Input Processing in SLA, in Processing Instruction. Lawrence Andy Kirkpatrick (2014). English as a Medium of Instruction in East and Southeast Asian Universities, in N. Murray, A.Scarino (eds.), Dynamic Ecologies, Multilingual Education Andrew Cohen & Carol Griffiths (2015). Revisiting LLS Research 40 Years Later. TESOLQ Nicky Hockly (2015). Developments in online language Learning. ELT Journal Nicky Hockly (2012). Mobile learning. ELT Journal |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngiliz Dili Eğitiminde yer alan son gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip eder ve bilir. | |||||||||||||||
2 | Öğrenilen son yeniliklerin sınıf ortamında nasıl uygulanması gerektiğini bilir ve uygular. | |||||||||||||||
3 | İlgili alanayazında yer alan konu ile alakalı gelişmeleri ve değişimleri takip eder ve bilir. | |||||||||||||||
4 | Çağdaş yaklaşıımların uygulanmasından doğabilecek olumlu ve olumsuz sonuçları bilir ve kavrar. | |||||||||||||||
5 | Çağdaş yaklaşımlar hakkında hipotez üretebilir; araştırma yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |