Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojik Malzemeler | MTM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Malzeme Bilimi prensip ve kuralları ile biyolojik bilimler arasında ilişki kurmak ve canlı dokuları malzeme olarak değerlendirmek |
Dersin İçeriği | Malzemelerin yük altındaki davranışları, gerilme-şekil değiştirme kavramları, elastik ve plastik davranış, zamana bağlı davranış, viskoelastisite, viskoelastik modeller, canlı dokların yapı ve özellikleri (kemik, kıkırdak, kas, diş) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gerilme altında malzemelerin nasıl davrandığını sebepleriyle kavrar, davranış biçimlerini analiz eder | ||
2 | Malzeme bilimi prensiplerini canlı dokulara uygular | ||
3 | Canlı dokuların davranışı ile viskoelestik modelleri ilişkilendirir | ||
4 | Kemik gibi sert dokuların yapı ve özelliklerini anlar, yapısal organizasyonun biyomekanik özelliklere etkisini analiz eder | ||
5 | Kıkırdak gibi yumuşak dokuların yapı ve özelliklerini malzeme bilimi ilkeleri açısından analiz eder | ||
6 | Canlı dokuların ihtiyaçlarını analiz eder; gerektiğinde yeni malzeme sentezi yapabilir | ||
7 | Mühendislik malzemeleri ile biyolojik malzemeleri tasarlar ve karşılaştırır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gerilme altında malzemelerin davranışları:Elastik ve plastik davranış | |
2 | Malzemelerin zamana bağlı davranışı, polimer elastisitesi, sürünme ve gerilme gevşemesi | |
3 | Viskoelastisite ve viskoelastik modeller: Maxwell Modeli, Kelvin Modeli, 3 ve 4 elemanlı modeller | |
4 | İskelet sistemi; yapısal organizasyon | |
5 | Sert dokular: Kemik yapısı | |
6 | Kemik: Biyomekanik özellikleri | |
7 | Yumuşak dokular: Kıkırdak yapısı | |
8 | Kıkırdak: Biyomekanik özellikleri | |
9 | Biyomimetik | |
10 | Diş: yapı ve özellikleri | |
11 | Biyomalzemeler | |
12 | Ödev sunumları-1 | |
13 | Ödev sunumları-2 | |
14 | Ödev sunumları-3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. CADDELL, R. M., Deformation and Fracture of Solids, Prentice-Hall, Inc., New Jersey, 1980. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslararası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, uluslar arası literatüre özgün, sanayide uygulanabilir sonuçlar kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gerilme altında malzemelerin nasıl davrandığını sebepleriyle kavrar, davranış biçimlerini analiz eder | |||||||
2 | Malzeme bilimi prensiplerini canlı dokulara uygular | |||||||
3 | Canlı dokuların davranışı ile viskoelestik modelleri ilişkilendirir | |||||||
4 | Kemik gibi sert dokuların yapı ve özelliklerini anlar, yapısal organizasyonun biyomekanik özelliklere etkisini analiz eder | |||||||
5 | Kıkırdak gibi yumuşak dokuların yapı ve özelliklerini malzeme bilimi ilkeleri açısından analiz eder | |||||||
6 | Canlı dokuların ihtiyaçlarını analiz eder; gerektiğinde yeni malzeme sentezi yapabilir | |||||||
7 | Mühendislik malzemeleri ile biyolojik malzemeleri tasarlar ve karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |