Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Etik Teorileri | FEL 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etik açısından günümüzde tartışma konusu edilen kuramlar ve sorunları anlamak. |
Dersin İçeriği | Etik açısından günümüzde tartışma konusu edilen kuramlar ve sorunlar. Çağımız düşünsel, ekonomik, siyasal vb. alanlarındaki problemlere bu kuramlar açısından bakmak. Özne ve iktidar ilişkileri, sağlık politikaları, cinsiyet tartışmaları, türcülük, öznenin konumu vb. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş etik kuramlar hakkında bilgi sahibi olur | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Etik problemlere belli bir kuramı uygulayabilir. | Beyin Fırtınası, | |
3 | Etik kuramların artık ve eksi yönlerini değerlendirebilir. | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Teorik çerçeve: Deontoloji | |
3 | Teorik çerçeve: Utilitaryanizm | |
4 | Teorik çerçeve: Erdem Öğretisi | |
5 | Literatür incelemesi | |
6 | Normatif vs Betimleyici | |
7 | Deontoloji vs.Utilitaryanizm | |
8 | Çağdaş etik sorunlar | |
9 | Feminizm | |
10 | Politika ve etik | |
11 | Türcülük | |
12 | Özne-iktidar ilişkileri | |
13 | Sağlık politikaları | |
14 | Hayvan hakları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çağdaş etik kuramlar hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
2 | Etik problemlere belli bir kuramı uygulayabilir. | ||||||||||
3 | Etik kuramların artık ve eksi yönlerini değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 289 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |