Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik Felsefe Tartışmaları FEL 623 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Halid Metin YOLCU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Klasik felsefe metin ve problemlerinin kritiği.

Dersin İçeriği

Klasik felsefe metin ve problemlerinin öğrenilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik Metinleri analiz edebilir. Gezi / Gözlem,
2 Klasik Metinleri Eleştirebilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
3 Klasik Problemleri Değerlendirebilir. Anlatım,
4 Literatür İncelem ve Analiz Becerisi Kazanır Beyin Fırtınası,
5 ilgili alanda bilimsel bilgi toplama becerisi Kazanır. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönemlik seçilen Klasik Felsefe Probleminin Tanıtılması
2 Dönemlik seçilen Klasik Felsefe Probleminin Tanıtılması
3 Seçilen Problemin İki Metin Üzerinden Bağlamının Sunulması
4 Birinci Metin Okuma
5 Birinci Metin Okuma
6 Birinci Metin Okuma
7 Birinci Metin Okuma
8 Birinci Metin Okuma
9 İkinci Metin Okuma
10 İkinci Metin Okuma
11 İkinci Metin Okuma
12 İkinci Metin Okuma
13 İki Metnin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
14 İki Metnin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Klasik felsefe metinleri.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Klasik Metinleri analiz edebilir.
2 Klasik Metinleri Eleştirebilir
3 Klasik Problemleri Değerlendirebilir.
4 Literatür İncelem ve Analiz Becerisi Kazanır
5 ilgili alanda bilimsel bilgi toplama becerisi Kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Seminer) 2 3 6
Final 1 15 15
Ödev 1 25 25
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6