Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültürü Metinleri ve Felsefe I | FEL 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Önkoşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen Seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ender Büyüközkara |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 13. yy. Türk Düşüncesini tanıtmak |
Dersin İçeriği | 13. yüzyıl Türk düşüncesinin temel problemlerinin ortaya konulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılı bir sunumda eski Türkçe metinlerin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | 13. yüzyıl Türk Düşüncesini ve problemlerini tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bu dönemin düşünürlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Eski Türkçe metinlerin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Eski Türkçe metinlerin sorunlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Bu yüzyılın oluşumu hakkında yargı verebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
7 | Bu dönemin disiplinlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | En az iki kavram arasında eski Türkçe metinlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Eski Türkçe metinlerin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. | Anlatım, | |
10 | Bu dönemin tasavvuf ve felsefe birikimini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam öncesi metinleri | |
2 | İslam öncesi metinleri | |
3 | 10.yy-13.yy. arası düşünce tarihi | |
4 | 10.yy-13.yy. arası düşünce tarihi | |
5 | Yesevi ve takipçileri | |
6 | Bektaşi düşüncesi | |
7 | Yunus Emre | |
8 | Yunus Emre | |
9 | ARASINAV | |
10 | İbn Arabi | |
11 | İbn Arabi | |
12 | Mevlana | |
13 | Mevlana | |
14 | Yıliçi çalışmalarının değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları derste verilecektir. |
Ders Kaynakları | Ekrem Demirli-Sadreddin Konevi Sadreddin Konevi-Tasavvuf Metafiziği Toshihiko Izutsu-İbn Arabi'nin Fusus'undaki Anahtar-Kavramlar Muhyiddin İbn Arabi-Fütuhat-ı Mekkiyye |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılı bir sunumda eski Türkçe metinlerin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | ||||||||||
2 | 13. yüzyıl Türk Düşüncesini ve problemlerini tanır. | ||||||||||
3 | Bu dönemin düşünürlerini tanır. | ||||||||||
4 | Eski Türkçe metinlerin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | ||||||||||
5 | Eski Türkçe metinlerin sorunlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. | ||||||||||
6 | Bu yüzyılın oluşumu hakkında yargı verebilir. | ||||||||||
7 | Bu dönemin disiplinlerini tanır. | ||||||||||
8 | En az iki kavram arasında eski Türkçe metinlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | ||||||||||
9 | Eski Türkçe metinlerin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. | ||||||||||
10 | Bu dönemin tasavvuf ve felsefe birikimini tanır. | ||||||||||
11 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||||||
12 | Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |