Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Kültürü Metinleri ve Felsefe I FEL 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Önkoşul dersi bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen Seçmeli ders bulunmamaktadır.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ender Büyüközkara

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

13. yy. Türk Düşüncesini tanıtmak

Dersin İçeriği

13. yüzyıl Türk düşüncesinin temel problemlerinin ortaya konulması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı bir sunumda eski Türkçe metinlerin karakteristiklerinin en az beşini saymak. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 13. yüzyıl Türk Düşüncesini ve problemlerini tanır. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Bu dönemin düşünürlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 Eski Türkçe metinlerin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Eski Türkçe metinlerin sorunlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. Anlatım, Tartışma,
6 Bu yüzyılın oluşumu hakkında yargı verebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
7 Bu dönemin disiplinlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap,
8 En az iki kavram arasında eski Türkçe metinlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
9 Eski Türkçe metinlerin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. Anlatım,
10 Bu dönemin tasavvuf ve felsefe birikimini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
12 Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İslam öncesi metinleri
2 İslam öncesi metinleri
3 10.yy-13.yy. arası düşünce tarihi
4 10.yy-13.yy. arası düşünce tarihi
5 Yesevi ve takipçileri
6 Bektaşi düşüncesi
7 Yunus Emre
8 Yunus Emre
9 ARASINAV
10 İbn Arabi
11 İbn Arabi
12 Mevlana
13 Mevlana
14 Yıliçi çalışmalarının değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları derste verilecektir.

Ders Kaynakları

Ekrem Demirli-Sadreddin Konevi

Sadreddin Konevi-Tasavvuf Metafiziği

Toshihiko Izutsu-İbn Arabi'nin Fusus'undaki Anahtar-Kavramlar

Muhyiddin İbn Arabi-Fütuhat-ı Mekkiyye

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Yazılı bir sunumda eski Türkçe metinlerin karakteristiklerinin en az beşini saymak.
2 13. yüzyıl Türk Düşüncesini ve problemlerini tanır.
3 Bu dönemin düşünürlerini tanır.
4 Eski Türkçe metinlerin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak.
5 Eski Türkçe metinlerin sorunlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak.
6 Bu yüzyılın oluşumu hakkında yargı verebilir.
7 Bu dönemin disiplinlerini tanır.
8 En az iki kavram arasında eski Türkçe metinlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak.
9 Eski Türkçe metinlerin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek.
10 Bu dönemin tasavvuf ve felsefe birikimini tanır.
11 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır.
12 Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6