Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Mimarisinde Batı Etkileri | SAN 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Geç Dönem Osmanlı Mimarisi, Osmanlı Köşk ve Kasırları |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mert AĞAOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı mimarisinin tarihi süreçteki seyrinde, batılılaşma evrelerin ve akımların öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Osmanlı döneminde batı etkisinin ilk görüldüğü alanlardan biri olan mimarînin; eserler, sanatkârlar ve kültürel ortam eksenlerinde detaylı olarak öğretilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 18-19. yüzyıl Osmanlı mimarisindeki yenilikleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Üsluplar arasındaki bağlantıları saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
3 | Dönemin mimar ve sanatçı sorununu tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Mimariye bağlı süsleme sanatlarındaki değişimleri irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Etkileşim içerisinde başkent ve taşra üsluplarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, konu hakkında yapılan araştırma ve yayınların değerlendirilmesi. | |
2 | Osmanlı Sanatında Mimar Sinan´dan Sonraki Gelişmeler. | |
3 | Lale devrinde sanat ortamı ve mimari eserler | |
4 | III. Ahmet, I. Mahmud Dönemi eserleri | |
5 | Barok ve Rokoko etkileri III. Osman, III. Mustafa devri yapıları | |
6 | I. Abdülhamit, III. Selim devri yapıları | |
7 | Ampir üslup, IV. Mustafa, II. Mahmut devri yapıları | |
8 | Eklektik üslup, Sultan Abdülmecit ve Abdülaziz dönemi. | |
9 | Sınav | |
10 | Eklektik üslup, Sultan Abdülmecit ve Abdülaziz dönemi. | |
11 | Batılılaşma dönemi mimarlar, sanatçılar | |
12 | Saraylar | |
13 | Saraylar | |
14 | Meydanlar, Meydan çeşmeleri, saat kuleleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir |
Ders Kaynakları | ASLANAPA Oktay., Osmanlı Devri Mimarisi,İstanbul: İnkılap Kitabevi, 1985. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18-19. yüzyıl Osmanlı mimarisindeki yenilikleri kavrar | ||||||||
2 | Üsluplar arasındaki bağlantıları saptar | ||||||||
3 | Dönemin mimar ve sanatçı sorununu tartışır | ||||||||
4 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmaları bilir | ||||||||
5 | Mimariye bağlı süsleme sanatlarındaki değişimleri irdeler | ||||||||
6 | Etkileşim içerisinde başkent ve taşra üsluplarını karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |