Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bizans Sanatı Araştırmaları | SAN 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lisans programındaki Bizans Mimarisi ve Bizans Resi ve El Sanatları dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mert AĞAOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bizans dönemine ait mimari, resim ve el sanatlarının, biçim/form, plan, malzeme/teknik ve süsleme özelliklerini tespit edebilme |
Dersin İçeriği | Bizans İmparatorluğu dönemine ait mimari eserler ile resim ve el sanatlarınınkronolojik olarak üslup özelliklerini ayırt edebilme ve değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bizans dönemine ait bir eserin üslubuna bakarak dönemi içerisindeki niteliğini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Bizans mimarisinde plan tiplerinin gelişimi hakkında söz sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Bizans resim sanatını Anadolu örnekleri üzerinden değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Anadolu´daki Hristiyan sanatını çevre kültürlerin sanatlarıyla karşılaştırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
5 | Sanat alanındaki etkileşimleri sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Alanıyla ilgili araştırma projesi önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, konu hakkında yapılan araştırma ve yayınların değerlendirilmesi | |
2 | Bizans Sanatının Kronolojisi | |
3 | Erken Bizans Dini Mimarlık örnekleri | |
4 | Orta Bizans Dini Mimarlık örnekleri | |
5 | Geç Bizans Dini Mimarlık örnekleri | |
6 | Bizans Sivil Mimarisi; Kaleler, Kentler, hipodrom ve anıtlar, köprüler, | |
7 | Bizans Sivil Mimarisi; Saraylar ve sarnıçlar | |
8 | Bizans sanatında Haçlı istilalarının etkisi | |
9 | Sınav | |
10 | Bizans sanatında mimari plastik, duvar resmi, ikonolar | |
11 | Bizans sanatında mimari plastik, duvar resmi, ikonolar | |
12 | Taş, seramik, cam ve maden eserler | |
13 | Fildişi, kemik, ahşap, dokuma ve el yazmaları örnekleri | |
14 | Karşılaştırma ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Grabar, O., Lempereur dans lart byzantin, Strassburg, 1936. ÇORUHLU TÜLİN (2010). 2006-2009 Yılları Ani Kazıları Metal Buluntularının Değerlendirilmesi. XIV. Ortaçağ ve Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu, 139-154. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4141416 ÇORUHLU TÜLİN,Çelebi Fevzi (2016). Anadolu ve kafkasya İlişkileri İçerisinde Ani Gürcü Kilisesindeki Müjde sahnesinin Yeri(10-13.yüzyıllar). XX.Uluslararası Ortaçağ ve Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırmalar Sempozyumu Bildirileri, 2, 863-876. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3827972)
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bizans dönemine ait bir eserin üslubuna bakarak dönemi içerisindeki niteliğini yorumlar | ||||||||
2 | Bizans mimarisinde plan tiplerinin gelişimi hakkında söz sahibi olur | ||||||||
3 | Bizans resim sanatını Anadolu örnekleri üzerinden değerlendirir | ||||||||
4 | Anadolu´daki Hristiyan sanatını çevre kültürlerin sanatlarıyla karşılaştırır | ||||||||
5 | Sanat alanındaki etkileşimleri sorgular | ||||||||
6 | Alanıyla ilgili araştırma projesi önerir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |