Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasvir Sanatında Üslup Araştırmaları | SAN 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk İslam resim sanatında farklı coğrafyalarda farklı üsluplarla üretilen eserleri öğrenerek, çağdaşlarıyla karşılaştırma yapar. |
Dersin İçeriği | Tasvir sanatının kaynakları ve araştırma yöntemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili kaynakları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk-İslam resim sanatının gelişimini bilir | Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Araştırma yöntemlerini etkili bir biçimde kullanır | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Kültürlerarası geçişlerde karşılaştırma yapar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
5 | Taşra ve başkent üsluplarını tanır | Beyin Fırtınası, Gözlem, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
6 | Konu ile ilgili eserleri müzede inceler | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasvir sanatına giriş | |
2 | Kaynaklar ve araştırma yöntemleri | |
3 | İslam kültüründe resim | |
4 | Yerel üslupların karşılaştırılması | |
5 | Sanatçı ve hami ilişkisi | |
6 | Seçilen coğrafyadaki saray üslubu | |
7 | Seçilen coğrafyadaki taşra üslubu | |
8 | Öğrenci Sunumları | |
9 | Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları | |
10 | Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları | |
11 | Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları | |
12 | Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | ÇAĞMAN, F. ve Z. TANINDI. Topkapı Sarayı Müzesi İslam Minyatürleri, İstanbul, Tercüman Yayınları, 1979. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili kaynakları tanır | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Türk-İslam resim sanatının gelişimini bilir | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Araştırma yöntemlerini etkili bir biçimde kullanır | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | Kültürlerarası geçişlerde karşılaştırma yapar | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Taşra ve başkent üsluplarını tanır | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Konu ile ilgili eserleri müzede inceler | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
7 | |||||||||
8 | |||||||||
9 | |||||||||
10 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |