Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Minyatür (Tasvir) Sanatı SAN 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Tasvir Sanatı örneklerinin kronolojik olarak araştırılarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Türk Tasvir sanatının ilk örneklerinden Osmanlı Devleti'nin sonuna kadar minyatür sanatındaki teknik ve üslup özelliklerinin gelişiminin incelenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konunun kaynaklarını tanır Anlatım, Soru-Cevap,
2 Malzemeyi tasvir eder Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma,
3 İkonografik yöntemleri kullanarak eseri çözümler Soru-Cevap, Anlatım,
4 Konuyla ilgili araştırma planı önerir Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım,
5 Kitap sanatının teknik ve üslup özellikleriyle ilgili karşılaştırmalı yargıya varır Soru-Cevap, Anlatım,
6 Minyatür sanatının gelişimini bilir Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Minyatür Sanatına Giriş
2 Kaynaklar
3 Araştırma yöntemleri
4 Minyatür sanatı ile ilgili teknik ve terimler
5 Üretim Merkezleri (14 - 15. yy)
6 Sanatçılar (14-15.yy)
7 Üretim Merkezleri (16-17.yy)
8 Sanatçılar (16-17.yy)
9 Öğrenci Sunumları
10 Geç Dönem Türk Minyatürü
11 Çevre Üretim Merkezleriyle İlişkiler
12 Sanatçı Etkileşimi
13 Öğrenci Sunumları
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Dersin hocası tarafından verilecektir

Ders Kaynakları

Akalay (Tanındı),Z.,(1969) "Tarihi Konularda İlk Osmanlı Minyatürleri", Sanat Tarihi Yıllığı, II,151-166
And, M., (2002), Osmanlı Tasvir SanatlarıI:Tasvir, İstanbul
Bağcı, S., Çağman F., REnda, G., Tanındı, Z., (2006)Osmanlı Resim Sanatı, Ankara

Esin Atıl, Suleymanname, Washington 1986
Mahir, B., (2004), Osmanlı Minaytür Sanatı, İstanbul
Nurhan Atasoy-Filiz Çağman, Turkish Miniature Painting, İstanbul 1974

Tanındı, Z., (1996), Türk Minyatür Sanatı, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir X
2 Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer X
3 Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar X
4 Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular X
5 Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder X
6 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır X
7 Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür X
8 Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Konunun kaynaklarını tanır 3 5 5 3 4 2 2 3
2 Malzemeyi tasvir eder 5 5 5
3 İkonografik yöntemleri kullanarak eseri çözümler 5 5 5
4 Konuyla ilgili araştırma planı önerir 5 5 5
5 Kitap sanatının teknik ve üslup özellikleriyle ilgili karşılaştırmalı yargıya varır 5 5 5
6 Minyatür sanatının gelişimini bilir 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 7 7
Ödev 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6