Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sismik Kaynak ve Spektrum Özellikleri | JFM 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilere sismik kaynak hakkında daha ayrıntılı bilgi vermek ve kaynağın spektrum özelliğinden yararlanarak kaynakla ilgili diğer parametleri hesaplama yollarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Doğal ve yapay sismik kaynak sınıflaması; Nokta kaynak ve alansal kaynak tanımı; Kaynak zaman fonksiyonu tanımı; Kaynak spektrumunun hesaplanması; Kaynak spektrumunun irdelenmesi; Alçak frekans genlik seviyesi, köşe frekansı ve yüksek frekans seviyesinin belirlenmesi; Kaynak spekrumundan yararlanarak diğer kaynak parametrelerinin elde edilmesi; Sismik moment, fay alanı, gerilme düşümü, yayılan enerjinin hesabı; Sismik spektrum ve kaynak parametreleri ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sismik olayları sınıflandırabilir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Sismik spektrumu yorumlar | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Kaynak parametrelerini hesaplar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal ve yapay sismik kaynakların sınıflaması | |
2 | Nokta kaynak tanımı | |
3 | Alansal kaynak tanımı | |
4 | Kaynak zaman fonksiyonu tanımı | |
5 | Kaynak spektrumunun hesaplanması | |
6 | Kaynak spektumunun irdenmesi; Alçak frekans genlik seviyesinin belirlenmesi | |
7 | Köşe frekansı ve yüksek frekans seviyesinin belirlenmesi | |
8 | Kaynak spekrumundan yararlanarak diğer kaynak parametrelerinin elde edilmesi; Sismik momentin hesaplanması | |
9 | Fay alanının hesabı | |
10 | Gerilme düşümünün hesabı | |
11 | Yayılan enerjinin hesabı | |
12 | Sismik spektrum ve kaynak parametreleri ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi | |
13 | Sismik spektrum ve kaynak parametreleri ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi | |
14 | Sismik spektrum ve kaynak parametreleri ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sismik kaynak ve spektrum özellikleri ile ilgili ders notu |
Ders Kaynakları | 1. Lay, T. & Wallace, T.C., 1995. Modern Global Seismology, Academic Press, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında liderlik eder. | X | |||||
8 | Yerbilimlerinde üç boyutlu modelleme yapabilecek düzeyde bilişim teknolojisi bilgi ve becerisine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sismik olayları sınıflandırabilir | 4 | 2 | ||||||
2 | Sismik spektrumu yorumlar | 3 | |||||||
3 | Kaynak parametrelerini hesaplar | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |