Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Gravite Yorumlama | JFM 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri ve güncel gravite yorum teknikleri anlatılarak, gravite yönteminin daha verimli uygulanabilmesi. |
Dersin İçeriği | Basit ve karmaşık yapıların gravite anomali bağıntılarının oluşturulması, parametre hesabı, parametrelerin birbirleriyle olan ilişkileri, Fourier, Hilbert vb. dönüşüm tekniklerinin gravite anomalileri üzerine uygulanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri ve güncel yorum tekniklerini uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Basit geometrik şekilli yapıların gravite anomali bağıntılarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Karmaşık yapıların gravite anomali bağıntılarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Yeraltı yapısının geometrik ve fiziksel parametrelerini tespit eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Parametrelerin birbirleriyle olan ilişkilerini yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Gravite yönteminde dönüşüm tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşey prizmanın gravite anomali bağıntısının oluşturulması | |
2 | Düşey prizma modelinin parametrelerinin hesabı ve parametreler arası ilişki | |
3 | Düşey fay modelinin gravite bağıntısının çıkarılması ve parametre hesabı | |
4 | Karmaşık yapıların yorumu ve parametre hesabı | |
5 | Fourier dönüşümü | |
6 | Fourier dönüşümünün gravite anomalileri üzerine uygulanması | |
7 | Hilbert dönüşümü | |
8 | Hilbert dönüşümünün gravitedeki uygulamaları | |
9 | Basit ve karmaşık yapıların gravite yorumu - Makale taraması | |
10 | Basit ve karmaşık yapıların gravite yorumu - Makale taraması | |
11 | Basit ve karmaşık yapıların gravite yorumu - Makale taraması | |
12 | Dönüşüm tekniklerinin gravitedeki uygulamaları - Makale taraması | |
13 | Dönüşüm tekniklerinin gravitedeki uygulamaları - Makale taraması | |
14 | Dönüşüm tekniklerinin gravitedeki uygulamaları - Makale taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1- AKGÜN, M., 1994. Gravite verisinin Hilbert dönüşümü ile bazı yapıların parametrelerinin saptanması, Jeofizik , TMMOB Jeof.Müh.Odası yayını, c.8, 161-171. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında liderlik eder. | X | |||||
8 | Yerbilimlerinde üç boyutlu modelleme yapabilecek düzeyde bilişim teknolojisi bilgi ve becerisine sahip olur ve uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri ve güncel yorum tekniklerini uygular, | 4 | |||||||
2 | Basit geometrik şekilli yapıların gravite anomali bağıntılarını tanımlar, | 5 | 4 | ||||||
3 | Karmaşık yapıların gravite anomali bağıntılarını tanımlar, | 5 | 4 | ||||||
4 | Yeraltı yapısının geometrik ve fiziksel parametrelerini tespit eder, | 5 | 4 | 5 | |||||
5 | Parametrelerin birbirleriyle olan ilişkilerini yorumlar, | 5 | 4 | 5 | |||||
6 | Gravite yönteminde dönüşüm tekniklerini uygular. | 4 | 5 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |