Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal İletişim SAU 708 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kamu kurumları ve özel  şirketlerin kurum içi ve kurum dışı paydaşları ile olan iletişimini düzenlemek 

-Kurumun prestij ve  itibarını kamuoyunda artırarak marka değerini yükseltmek için gerekli  stratejileri öğrencilere aktarmak 

 -İletişim stratejilerini  uygulayabilecek bilgi ve beceriye sahip nitelikli bireyler olmalarını sağlamak. 

Dersin İçeriği

Kurusal İletişim,

Halkla İlişkiler

Kurum kültürü

Marka ve bileşenleri

Kurumsal sosyal Sorumluluk

İtibar ve imaj yönetimi

Kriz yönetimi

Stratejik yönetim 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 -Yüksek İletişim bilgi ve becerisi - -İletişim stratejileri oluşturabilme ve uygulama becerisi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Etkin medya analizi ve medyayı kullanabilme becerisi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
3 Kriz yönetimininde aktif rol alma bilgi ve becerisi - Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sürdürülebilir imaj ve itibar için bileşenleri okuyabilme ve icra edebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
5 -Yaratıcılık - Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
6 Yazılı ve sözlü iletişim kaynaklarını etkin kullanabilme Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
7 Kurumunu temsil yeteneği ve Etik değerlere sahip çıkma bilinci - Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kişisel İletişimden Kurumsal İletişime Genel Giriş Kurumsal İletişimin Temel Unsurları
2 Kurumlarda Halkla İlişkiler Reklam, Tanıtım Medya Planlama
3 Kurum içi İletişimde Aktörler ve Entelektüel Sermaye “Biz bir aileyiz”
4 Kurum Kültürü ve Türleri
5 Hayalden İsme İsimden Markaya Bir Yolculuk, Marka Bileşenleri ve İmaj
6 Ulusal ve Uluslararası Markaların Başarı Hikayelerinden hareketle Marka oluşturma Beyin Fırtınası
7 Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS)
8 Kurumun sosyal paydaşları ve Örnek Başarı Hikayeleri
9 Ara Sınav
10 Kurumlarda Prestij ve İtibar Yönetimi
11 Kurumlarda Kriz Yönetimi ve Eylem Planları Vaka Analizleri
12 Kurumsal İtibar-Algı ve Etik Anlayış Yönetimi –Örnek Hikayeler
13 Kurumsal Değerler ve Mirasların Yönetimi-Örnek Hikayeler
14 Stratejik Yönetim İyi Örnekler ve Vaka Analizleri Dersin Genel Değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

   İletişim Teorilerine Bakış              Algılama Yönetimi  Ali Saydam, 2007

 

 

   Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları , 2003

 

 Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015

 

  Kurumsal İletişim,Banu Karsak, Beta Yayınları, 2013

 

Organizasyon Kültürü, Naomi Stanford, İş Bankası,

 

Marka Konumlandırma ve Algılama,CeydaDeneçli, Kriter,

 

Marka Yönetimi,Nurhan Babür Tosun, Beta , 2014

 

 

Markalar Nasıl Büyür ?Byron Sharp,  The Kitap

 

Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk,NejatÖzüpek,Eğitim Kitabevi,2013

 

İtibar Yönetimi, Salim Kadıbeşegil,Mediacat,2013

 

Kriz Yönetimi , Melek VergilielTüz, Nobel, 2014

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 -Yüksek İletişim bilgi ve becerisi - -İletişim stratejileri oluşturabilme ve uygulama becerisi
2 Etkin medya analizi ve medyayı kullanabilme becerisi
3 Kriz yönetimininde aktif rol alma bilgi ve becerisi -
4 Sürdürülebilir imaj ve itibar için bileşenleri okuyabilme ve icra edebilme
5 -Yaratıcılık -
6 Yazılı ve sözlü iletişim kaynaklarını etkin kullanabilme
7 Kurumunu temsil yeteneği ve Etik değerlere sahip çıkma bilinci -
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 40
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Performans Görevi (Seminer) 1 22 22
Final 1 1 1
Ödev 1 18 18
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 2