Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Senaryo Yazımı | SAU 704 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELTEM GÖNDEN GÜZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere hikaye anlatım yöntemleri ve anlatısal yapıyla ilgili temel bilgileri verebilmektir. Öğrenciler bir yandan senaryo yazmayı deneyimleyerek öğrenirken, bir yandan da bir film senaryosunu analiz etmek için gerekli olan bilgi birikimi ve pratiği kazanacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciler film yapım sürecinin temeli olan senaryo yazımı ile ilgili olarak hem yazımı, hem işlevi, hem de film yapımının takip eden aşamalarındaki kullanımı ve önemiyle ilgili kapsamlı olarak bilgi edinecek. Senaryonun yapısı, ritmi, kuralları, formatı; senaryo fikri bulma ve geliştirme, görüş ve önerileri değerlendirerek senaryonun farklı taslaklarını hazırlama; senaryoyu sunmak ve satmak gibi, bir senaristin bilgi ve tecrübe sahibi olması gereken her alanda çalışmalara katılacak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinemasal anlatımın temel öğelerini kavrar | Anlatım, | |
2 | İyi bir senaryonun temel özelliklerini tespit edebilecek bilgi birikimine sahip olur. | Anlatım, | |
3 | Senaryo yazım tekniklerinin uzun metraj film senaryolarında nasıl uygulandığıyla ilgili bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
4 | Senaryo yazım tecrübesi edinir. | Anlatım, | |
5 | Bir uzun metrajlı filmi analiz edip düşüncelerini makale formatında ifade edebilecek pratiği kazanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin açıklanması. Fikirden Eyleme: Senaryo fikri bulmak ve geliştirmek | |
2 | 3 Perdeli Yapının Esasları | Okuma: Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. pp. 1-32 (Premise) |
3 | Hareketi Görselleştirmek | Ödev #1: 1 paragraflık senaryo fikri teslimi. |
4 | Açılışlar | Okuma: Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. pp. 125-161 |
5 | 1.Perde´nin Özellikleri | Ödev # 2: Fikrinizi bir sayfalık bir sinopsis´e dönüştürerek, sınıfta sunmaya hazırlıklı olarak gelin. |
6 | 2.Perde´nin Özellikleri | Okuma: Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. pp.162-182 |
7 | 3.Perde´nin Özellikleri | Okuma: Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. pp. 182-229 |
8 | Metafor | Ödev #3: İlk tretman taslağının teslimi. |
9 | Alt metin | İzleme: Bir Zamanlar Anadolu´da (Nuri Bilge Ceylan, 2011) |
10 | Karakter | Okuma: Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. pp.32-58 Ödev #4: Bir Zamanlar Anadolu´da filminin analizi. (1500 kelime, max.) |
11 | Diyalog yazımı | Ödev #5: İlk taslağın teslimi. |
12 | Atmosfer ve anlatım öğeleri | İzleme: Gattaca (Andrew Niccol, 1997) |
13 | Farklı türler, farklı formatlar | Ödev #6: Her öğrenci, bir diğer öğrencinin senaryosunun ilk taslağını yazılı olarak değerlendirecek ve görüşlerini gerekçelendirerek sınıfta sunmak için hazırlıklı olarak gelecek. |
14 | Senaryo incelemeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. The Poetics of Aristotle (free on-line book, download from Project Gutenberg) (http://www.gutenberg.org/ebooks/1974) 2. Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. Touchstone 3. Horton, Andrew (2000). Writing the Character Centered Screenplay. University of California 4. Vogler, Christopher (1988). The Writer?s Journey. 5. Seger, Linda (1987). Making a Good Script Great. Hollywood: Samuel French |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sinemasal anlatımın temel öğelerini kavrar |
2 | İyi bir senaryonun temel özelliklerini tespit edebilecek bilgi birikimine sahip olur. |
3 | Senaryo yazım tekniklerinin uzun metraj film senaryolarında nasıl uygulandığıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
4 | Senaryo yazım tecrübesi edinir. |
5 | Bir uzun metrajlı filmi analiz edip düşüncelerini makale formatında ifade edebilecek pratiği kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |