Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve İletişim Teknolojileri | SAU 703 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı medya ve iletişim teknolojilerinin tarihsel gelişimini ele alarak, yeni medya araçları ve uygulamaları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. Medya mesajlarının kurgusal olduğundan hareketle, öğrencilerin günümüz medyasını nasıl okuyup, anlamalarına dönük farkındalık yaratmaktır. |
Dersin İçeriği | 1- Medya'ya eleştirel açıdan bakmak. Günümüzde medya okuryazarlığının önemi 2- Geleneksel ve yeni medya arasındaki farklar 3- Yeni medyanın tarihsel gelişim süreçleri ve etkileri 4- Endüstri 4.0 ve ağ toplumunun doğuşu 5- Sanal ve artırılmış gerçeklik 6- Büyük veri 7- Yapay zeka ve uygulamaları 8- Toplum 5.0 9- Metaverse 10- Digital oyunlar 11- Digital bağımlılıklar 12- Siber zorbalık ve nefret söylemi 13- Medyada şiddet 14- Kültürün digitalleşmesi ve etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tartışabilecekler | Anlatım, | |
2 | Kültürün iletişim çalışmalarında oynadığı rolün önemini kavrayacaklar | Anlatım, | |
3 | Mecraların oluşumu ve gelişimi hakkında tarihsel bir bilgiye sahip olacaklar | Anlatım, | |
4 | Her bir mecranın sosyo-kültürel etkilerini kavrayacaklar ve tartışabilecekler | Anlatım, | |
5 | Medya metnine eleştirel yaklaşabilecek ve metni değerlendirebilecekler | Gösterip Yaptırma, | |
6 | Medya okur-yazarlığı becerisini geliştirebilecekler | Beyin Fırtınası, | |
7 | Her bir mecranın izleyici/okuyucu ile ilişkisini analiz edebilecekler | Beyin Fırtınası, | |
8 | Her bir mecradaki reklamlar ile izleyici/okuyucu arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Mecralar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri reklamcılar ve izleyiciler/okuyucular ilişkisine göre inceleyebilecekler | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
10 | Farklı şekillerde gelişen yakınsallıkları kavrayacaklar | Tartışma, | |
11 | Holdingleşmeyi ulusal ve uluslarüstü düzeylerde sorgulayabileceklerdir | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya'ya eleştirel açıdan bakmak. Günümüzde medya okuryazarlığının önemi | |
2 | Geleneksel ve yeni medya arasındaki farklar | |
3 | Yeni medyanın tarihsel gelişim süreçleri ve etkileri | |
4 | Endüstri 4.0 ve ağ toplumunun doğuşu | |
5 | Sanal ve artırılmış gerçeklik | |
6 | Büyük veri | |
7 | Yapay zeka ve uygulamaları | |
8 | Toplum 5.0 | |
9 | Metaverse | |
10 | Digital oyunlar | |
11 | Digital bağımlılıklar | |
12 | Siber zorbalık ve medyada nedret söylemi | |
13 | Medyada şiddet | |
14 | Kültürün digitalleşmesi ve etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türkiye’de Medyanın Dönüşümü- Beybin Kejanlıoğlu Haber Okumaları- Yasemin İnceoğlu ve Barış Çoban Türkiye’de Yeni Medya Çalışmaları- derl. Erkan Saka Medya Metinlerini Çözümlemek: İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri- Ümit Atabek ve Gülseren Şendur Atabek İletişim, Medya, Kültür- Oğuzhan Taş |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tartışabilecekler |
2 | Kültürün iletişim çalışmalarında oynadığı rolün önemini kavrayacaklar |
3 | Mecraların oluşumu ve gelişimi hakkında tarihsel bir bilgiye sahip olacaklar |
4 | Her bir mecranın sosyo-kültürel etkilerini kavrayacaklar ve tartışabilecekler |
5 | Medya metnine eleştirel yaklaşabilecek ve metni değerlendirebilecekler |
6 | Medya okur-yazarlığı becerisini geliştirebilecekler |
7 | Her bir mecranın izleyici/okuyucu ile ilişkisini analiz edebilecekler |
8 | Her bir mecradaki reklamlar ile izleyici/okuyucu arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler |
9 | Mecralar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri reklamcılar ve izleyiciler/okuyucular ilişkisine göre inceleyebilecekler |
10 | Farklı şekillerde gelişen yakınsallıkları kavrayacaklar |
11 | Holdingleşmeyi ulusal ve uluslarüstü düzeylerde sorgulayabileceklerdir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |