Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Teknikleri SAU 707 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ, Arş.Gör.Dr. MUZAFFER MUSAB YILMAZ, Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı teknoloji ile birlikte değişen iletişim anlayışları doğrultusunda iletişimi, iletişim teknolojileri odağında ele almak ve bu çerçevede etkili iletişim için gerekli olan yeni iletişim tekniklerini sunmaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini sözlü iletişim geleneğinin hakim olduğu ilk uygarlıklardan günümüze kadar değişen, gelişen ve başkalaşım geçiren iletişim teknikleri ile söz konusu bu tekniklerin toplumsal yapıya etkisi oluşturmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni iletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Medyamorfoz kavramını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İlk Uygarlıkların İletişim Araçları, Antik İmparatorluklarda İletişim Araçları
2 Sözlülük Okuryazarlık ve Çağdaş Medya
3 Basım Devrimi, Kağıt ve Blok Baskı, Matbaanın İcadı, Haber Ticareti
4 Viktoryan İnterneti – Telgraf, Zaman Mekan ve Telgraf
5 Telefon, Görüntü Teknolojileri ve Kitle Toplumunun Doğuşu I
6 Telefon, Görüntü Teknolojileri ve Kitle Toplumunun Doğuşu II
7 Fotoğraf Haberciliği, İlk Hareketli Resimler
8 Ara Sınav
9 Sinemanın Doğuşu ve Etkileri
10 Radyo ve Televizyon Teknolojileri
11 Yeni Medyanın Doğuşu Yeni Medyanın Geleneksel Medyadan Farkları I
12 Yeni Medyanın Doğuşu Yeni Medyanın Geleneksel Medyadan Farkları II
13 Medyamorfoz; Akıllı Telefonlar ve Akıllı Televizyonlar
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu Atabek Ümit. İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayınevi, Ankara: 2001.
İnnis Harold A.İmparatorluk ve İletişim Araçları, (çev: Nurcan Törenli), Ütopya Yayınevi, Ankara: 2006
Crowley David, Heyer Paul, İletişim Tarihi, Siyasal Kitabevi, Ankara: 2007
Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Yeni iletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
2 Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları sıralar.
3 Medyamorfoz kavramını tanımlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 3 10 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 2