Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Teknikleri | SAU 707 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ, Arş.Gör.Dr. MUZAFFER MUSAB YILMAZ, Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı teknoloji ile birlikte değişen iletişim anlayışları doğrultusunda iletişimi, iletişim teknolojileri odağında ele almak ve bu çerçevede etkili iletişim için gerekli olan yeni iletişim tekniklerini sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğini sözlü iletişim geleneğinin hakim olduğu ilk uygarlıklardan günümüze kadar değişen, gelişen ve başkalaşım geçiren iletişim teknikleri ile söz konusu bu tekniklerin toplumsal yapıya etkisi oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeni iletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Medyamorfoz kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Uygarlıkların İletişim Araçları, Antik İmparatorluklarda İletişim Araçları | |
2 | Sözlülük Okuryazarlık ve Çağdaş Medya | |
3 | Basım Devrimi, Kağıt ve Blok Baskı, Matbaanın İcadı, Haber Ticareti | |
4 | Viktoryan İnterneti – Telgraf, Zaman Mekan ve Telgraf | |
5 | Telefon,Görüntü Teknolojileri ve Kitle Toplumunun Doğuşu I | |
6 | Telefon,Görüntü Teknolojileri ve Kitle Toplumunun Doğuşu II | |
7 | Fotoğraf Haberciliği, İlk Hareketli Resimler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sinemanın Doğuşu ve Etkileri | |
10 | Radyo ve Televizyon Teknolojileri | |
11 | Yeni Medyanın DoğuşuYeni Medyanın Geleneksel Medyadan Farkları I | |
12 | Yeni Medyanın DoğuşuYeni Medyanın Geleneksel Medyadan Farkları II | |
13 | Medyamorfoz; Akıllı Telefonlar ve Akıllı Televizyonlar | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Atabek Ümit. İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayınevi, Ankara: 2001. İnnis Harold A.İmparatorluk ve İletişim Araçları, (çev: Nurcan Törenli), Ütopya Yayınevi, Ankara: 2006 Crowley David, Heyer Paul, İletişim Tarihi, Siyasal Kitabevi, Ankara: 2007 |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Yeni iletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. |
2 | Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları sıralar. |
3 | Medyamorfoz kavramını tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |