Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim ve Beden Dili | SAU 701 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | İletişim, İletişim Çeşitleri,İletişim Becerileri ve Beden Dili |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim olgusunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal hayatta iletişim becerilerinin önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Örnek uygulamaları çözümler. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim nedir? İletişimin birey ve toplum açsından önemi ve işlevi. | |
2 | İletişim çeşitleri: Kişi içi iletişim ve kişiler arası iletişim olguları | |
3 | İletişim çeşitleri... Kitle iletişim ve örgüt (kurum) içi iletişim olguları | |
4 | İletişim sizinle başlar: İnsan tabiatını tanıma | |
5 | Kendini anlatma penceresi: Etkili ve güzel konuşma | |
6 | İyi bir dinleyici olma: Etkin dinleme | |
7 | İletişimin altın anahtarı: Empati | |
8 | İletişimde ilk izlenim ve önemi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Beden dili-sözsüz iletişim nedir? Niçin önemlidir? | |
11 | Beden dili kodları: Yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri | |
12 | Beden dili kodları... Kişiler arası mesafe, fiziksel görünüm | |
13 | İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnekler | |
14 | Kim olduğunu keşfet: İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2015 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | İletişim olgusunu tanımlar. |
2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. |
3 | Sosyal hayatta iletişim becerilerinin önemini vurgular. |
4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar. |
5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. |
6 | İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. |
7 | Örnek uygulamaları çözümler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 1 | 0 |
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |