Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi | EPU 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitim Bilimine Giriş Sınıf Yönetimi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Gözde Sezen Gültekin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Eğitim Sistemininin yapısını tanır ve Türk Eğitim Sisteminin sorunlarının çözümüne ilişkin duyarlılık geliştirir. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve eğitim sistemi kavramları, eğitim sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi, eğitim sisteminin görevleri, Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkeleri, Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısı¸ Türk eğitim sistemini düzenleyen esaslara göre eğitimin ilkeleri, Türk eğitim sisteminin nicel durumu, Türk eğitim sisteminin nitel durumu¸ Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme, Türk eğitim sisteminde yönetici, uzman ve denetici yetiştirme, Türk eğitim sisteminde fırsat eşitliği, Türk eğitim sisteminin finansmanı, Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirme | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve Eğitim Sistemi Kavramları, Eğitim Sisteminin Diğer Sistemlerle İlişkisi, Eğitim Sisteminin Görevleri | |
2 | Türk Millî Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları, Özel Amaçları, İlkeleri | |
4 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Örgütsel Yapısı | |
5 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslar | |
6 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslara Göre Eğitimin İlkeleri | |
7 | Türk Eğitim Sisteminin Nicel Durumu | |
8 | Türk Eğitim Sisteminin Nitel Durumu | |
9 | Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme | |
10 | Türk Eğitim Sisteminde Yönetici, Uzman ve Denetici Yetiştirme | |
11 | Türk Eğitim Sisteminde Fırsat Eşitliği | |
12 | Türk Eğitim Sisteminin Finansmanı | |
13 | Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzaktan Eğitim Ders Notları Osman TİTREK |
Ders Kaynakları | Başaran, İbrahim.(1994). Türk Eğitim Sistemi. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatma | ||||||||||||
2 | Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklama | ||||||||||||
3 | Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralama | ||||||||||||
4 | Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışma | ||||||||||||
5 | Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışma | ||||||||||||
6 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışma | ||||||||||||
7 | Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |