Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi | EPU 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirme | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve Eğitim Sistemi Kavramları, Eğitim Sisteminin Diğer Sistemlerle İlişkisi, Eğitim Sisteminin Görevleri | |
2 | Türk Millî Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları, Özel Amaçları, İlkeleri | |
4 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Örgütsel Yapısı | |
5 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslar | |
6 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslara Göre Eğitimin İlkeleri | |
7 | Türk Eğitim Sisteminin Nicel Durumu | |
8 | Türk Eğitim Sisteminin Nitel Durumu | |
9 | Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme | |
10 | Türk Eğitim Sisteminde Yönetici, Uzman ve Denetici Yetiştirme | |
11 | Türk Eğitim Sisteminde Fırsat Eşitliği | |
12 | Türk Eğitim Sisteminin Finansmanı | |
13 | Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzaktan Eğitim Ders Notları Osman TİTREK |
Ders Kaynakları | Başaran, İbrahim.(1994). Türk Eğitim Sistemi. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatma | ||||||||||||
2 | Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklama | ||||||||||||
3 | Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralama | ||||||||||||
4 | Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışma | ||||||||||||
5 | Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışma | ||||||||||||
6 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışma | ||||||||||||
7 | Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |