Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri ve Öğretmen Rolleri | EPU 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yaşam boyu öğrenmenin önem kazandığı günümüzde öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme kavramı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve yaşam boyu öğrenme stratejilerini, yaşam boyu öğrenme yeterliliklerini, yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmenlerden beklenen rolleri kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde yaşam boyu öğrenme kavramı, yaşam boyu öğrenmenin önemi, yaşam boyu öğrenme yeterlilikleri, öğretmenler için yaşam boyu öğrenme yeterlilikleri, yaşam boyu öğrenmeye yönelik bilişsel stratejiler, yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen roller, yaşam boyu öğrenme ve girişimcilik yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | 2. Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri konusunda bilgi edinir | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 3. Yaşam boyu öğrenmede rolünü açıklar | Gösterip Yaptırma, Proje, | |
4 | 4. Yaşam boyu öğrenme stratejilerini uygular | Tartışma, | |
5 | 5. Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen davranışlarını değerlendirir. | Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam Boyu Öğrenme Kavramı | |
2 | Yaşam boyu Öğrenmenin Önemi | |
3 | Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri | |
4 | Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri | |
5 | Özyönetimli-öz yönelimli öğrenme | |
6 | Öğrenmeyi öğrenme | |
7 | Yaşam boyu öğrenmede bilişsel stratejiler | |
8 | Yaşam boyu öğrenmede bilişsel stratejiler | |
9 | Yaşam boyu öğrenme ve Bilgi Okuryazarlığı | |
10 | Yaşam boyu öğrenme ve girişimcilik | |
11 | Öğretmen yeterliklerinde yaşam boyu öğrenme | |
12 | Öğretmen yeterliklerinde yaşam boyu öğrenme | |
13 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen rolleri | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Day, C (1999). Developing Teachers:The Challenges of Lifelong Learning, Falmer Press, London 2. Osborne M, Houston M and Toman N,(2007) The Pedagogy of Lifelong Learning, Understanding effective teaching and learning in diverse contexts, Madison Ave, New York 3. Avis J, Fisher R and Thompson R (2010). Teaching in lifelong Learning A Guıde To Theory And Practıce, Two Penn Plaza, NY, 4. Armitage A, Evershed J, Hayes D, Hudson A, Kent J, Lawes S, Poma S and Renwick M (2012) Teaching and Training in Lifelong Learning, Two Penn Plaza, NY, Fourth Edition 5. Aspin, D. N., Chapman, J., Evans, K. & Bagnal, R. (2012). Second International Handbook Of Lifelong Learning, London-New York: Springer International Handbooks of Education. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar | ||||||||||||
2 | 2. Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri konusunda bilgi edinir | ||||||||||||
3 | 3. Yaşam boyu öğrenmede rolünü açıklar | ||||||||||||
4 | 4. Yaşam boyu öğrenme stratejilerini uygular | ||||||||||||
5 | 5. Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen davranışlarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |