Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Kuramları | EPU 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açsında doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme. |
Dersin İçeriği | İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsanı tanıma bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları | |
3 | Gelişimin boyutları | |
4 | Davranışçı öğrenme kuramları-Klasik Koşullanma | |
5 | Davranışçı Öğrenme Kuramları-Edimsel Koşullanma | |
6 | Sosyal Öğrenme Kuramı | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bağlaşımcılık Kuramı | |
9 | İnsancıl (Hümanistik) Öğrenme Kuramı | |
10 | Bilişsel Öğrenme Kuramları | |
11 | Bilgiyi İşleme Kuramı | |
12 | Gestalt Kuramı | |
13 | Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Klein, S. B. (1987). Learning. Principles and Applications. New York: McGraw Book Company. Senemoğlu. N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsanı tanıma bilgisi. | ||||||||||||
2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. | ||||||||||||
3 | Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. | ||||||||||||
4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. | ||||||||||||
5 | Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. | ||||||||||||
6 | Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. | ||||||||||||
7 | Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |