Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Değerlendirme | EPU 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bir eğitim programın bütün boyutları ile nasıl değerlendirileceği, bu süreçte araştırılması gereken problemler, verilerin toplanması, analizi ve sonuçların programı geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi yeterliklerini kazanabilme. |
Dersin İçeriği | Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar, değerlendirme türleri ve modelleri, araştırma yöntemleri ve uygulama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel ilkeler bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Program Değerlendirmede araştırma problemleri bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Program Değerlendirmede araştırma yöntemleri bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Bir eğitim programın geliştirilmesinde değerlendirmenin gerekliliğini kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Bir eğitim programı ile ilgili verileri toplayabilme. | Gözlem, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Toplanan verileri yorumlayabilme. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
8 | Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
9 | Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programın yenileyebilme. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
10 | Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Bir eğitim programını ölçütlere uygun değerlendirebilme. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar | |
2 | Program değerlendirme türleri | |
3 | Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri | |
4 | Program değerlendirme modelleri. | |
5 | Dünyada program geliştirme uygulamaları | |
6 | Dünyada program geliştirme uygulamaları | |
7 | Türk Ortaöğretim Programının Değerlendirilmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk İlköğretim Programının Değerlendirilmesi | |
10 | Örnek bir eğitim programı değerlendirme uygulaması | |
11 | Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması | |
12 | Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması | |
13 | Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması | |
14 | Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Tyler, R. W., (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press. Uzunboylu, H. Ve Hürsen, Ç. (2008). Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi. Ankara: Öğreti. Worthen, B. R., & James, R. S. (1987). Educational Evaluation. Longman, London. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel ilkeler bilgisi. | ||||||||||||
2 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. | ||||||||||||
3 | Program Değerlendirmede araştırma problemleri bilgisi. | ||||||||||||
4 | Program Değerlendirmede araştırma yöntemleri bilgisi. | ||||||||||||
5 | Bir eğitim programın geliştirilmesinde değerlendirmenin gerekliliğini kavrayabilme. | ||||||||||||
6 | Bir eğitim programı ile ilgili verileri toplayabilme. | ||||||||||||
7 | Toplanan verileri yorumlayabilme. | ||||||||||||
8 | Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. | ||||||||||||
9 | Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programın yenileyebilme. | ||||||||||||
10 | Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış. | ||||||||||||
11 | Bir eğitim programını ölçütlere uygun değerlendirebilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |