Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etnik Sosyoloji | UTY 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etniklik olgusunun içeriği konusunda yeterli bilgi donanımını kazandırmak, etnik meselelere önyargısız ele alabilme yetisine sahip kılmaktır. |
Dersin İçeriği | Etniklik ve Irk kavramlarının tanımları ve boyutları, toplumsal kimlik, ulus-devlet, asimilasyon ve etnik ayrımcılık, çokkültürlü toplum, şiddet ve suç olgusunda etnik faktörlerin rolü, Türk kimliğinin etnik boyutu itibariyle ele alınışı ve Türkiye´de dini ve etnik topluluklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk toplumunda etniklikle ilgili tartışma ve meselelerde gerekli bilgi donanımının ve eleştirel bakış açısının edinilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | İçinde yaşanılan toplumla kurulan aidiyet bağının sosyal ve kültürel boyutunun farkına varılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kimlik olgusu ile ilgili tartışmalarda, önyargısız ve bilgi temeline dayalı yaklaşımlar geliştirilebilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | |||
5 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etniklik: tanım ve muhteva | |
2 | Irk ve etniklik | |
3 | Sosyo-biyoloji, ırk ve etniklik | |
4 | Sosyal kimlik, kültür ve etniklik | |
5 | Sosyal tabakalaşma ve etniklik | |
6 | Dini gruplar ve etniklik | |
7 | Milli kimlik, ulus-devlet ve etniklik tartışmaları | |
8 | Modernleşme ve etniklik | |
9 | Çokkültürlü toplum ve etnik gruplar | |
10 | Siyasi seçkinler ve bir siyasi iktidar aracı olarak etniklik | |
11 | Şiddet, suç ve etniklik | |
12 | Türk kimliğinin etnik boyutu | |
13 | Osmanlı Millet sistemi ve tarihi boyut açısından etniklik | |
14 | Türkiye´de dini ve etnik topluluklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Antony D. Smith, Milli Kimlik, İletişim yayınları, (Çev. Bahadır Sina Şener), 5. Baskı, İstanbul, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | ||||||
2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | ||||||
3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | ||||||
4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | ||||||
5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk toplumunda etniklikle ilgili tartışma ve meselelerde gerekli bilgi donanımının ve eleştirel bakış açısının edinilmesi. | |||||
2 | İçinde yaşanılan toplumla kurulan aidiyet bağının sosyal ve kültürel boyutunun farkına varılması | |||||
3 | Kimlik olgusu ile ilgili tartışmalarda, önyargısız ve bilgi temeline dayalı yaklaşımlar geliştirilebilmesi | |||||
4 | ||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |