Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sermaye Teorisi ve Toplum | UTY 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Osman Aydoğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, modern sosyolojinin topluma yönelik çözümleme biçimini belirleyen sosyal mühendislik anlayışından, günümüz sosyoloji teorisinin ilgi odağı haline gelen sosyal sermaye anlayışına geçiş süreci üzerinde ve bu bağlamda sosyal sermaye konusunda yazılan metinler/eserler ve tartışmalar üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal sermaye konusuna ait kavram ve kuramları öğrenir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
2 | Sosyolojik değerlendirmelerde sosyal sermayenin önemini kavrar | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal sermaye konusunun öncü teorisyenlerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
4 | Sosyal sermaye konusunun toplum için önemini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyo-kültürel Yapı: Norm ve Değerler | |
2 | Sosyal Sermayenin İcadı: Gelenek Sonrası Toplumlarda Gemmeinschaft?ın Yeniden Oluşturulması | |
3 | Klasik Sosyolojide Sosyal Sermaye Çözümlemeleri I | |
4 | Sosyal Serma?in Önde Gelen Teorisyenleri I: Coleman, Bourdieu | |
5 | Sosyal Serma?in Önde Gelen Teorisyenleri II: Putnam, Fukuyama | |
6 | Sosyal Sermaye ve Kültürel Değerler | |
7 | Sosyal Sermaye Olarak Kültürün Gücünü Keşfetmek | |
8 | ARASINAV | |
9 | 3. Sosyal Sermaye ve Din | |
10 | Sosyal Sermaye ve Güven | |
11 | Sosyal Sermayenin Ölçümü | |
12 | Sosyal Sermaye Ve Türkiye Gerçeği | |
13 | Sosyal Sermayenin Karanlık Yüzü | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şan, M. K. ?Bilgi Toplumuna Geçişte Toplumsal Sermayenin Taşıdığı Önem ve Türkiye Gerçeği?, 5. Uluslararası Ekonomi Ve Yönetim Kongresi, Kocaeli ,2006 |
Ders Kaynakları | 1.John Field, Toplumsal Sermaye, (Çev: B. Bilgin, B. Şen), Bilgi Ünv. Yay., İst., 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | ||||||
2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | ||||||
3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | ||||||
4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | ||||||
5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal sermaye konusuna ait kavram ve kuramları öğrenir. | |||||
2 | Sosyolojik değerlendirmelerde sosyal sermayenin önemini kavrar | |||||
3 | Sosyal sermaye konusunun öncü teorisyenlerini öğrenir. | |||||
4 | Sosyal sermaye konusunun toplum için önemini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |