Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Siyasetinde Gelişmeler | UAB 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği konusunda eğitim gören yükseklisans öğrencilerin kavramları, olayları, gelişmeleri analiz edebilmesi için devletlerin birbiri ile ve kendi içinde yaşadığı gelişmeleri öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Devletlerarasında ve devletlerin kendi içindeki gelişmeleri görür | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Analiz ve yorumlamayı geliştirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | tartışma ve farklı yorumları oluşturarak eleştirel tutum alır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | farklı kaynaklarla tarihsel gelişmeleri yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Devrimler Dönemi | |
2 | Amerikan Devrimi ve Sonuçları | |
3 | Fransız Devrimi ve Sonuçları | |
4 | 1830 ve 1848 devrimleri,milliyetçiliğin yükselişi | |
5 | Viyana Kongresi ve Sonrası | |
6 | I. Dünya Savaışına Giden Süreç | |
7 | I. Dünya Savaşı | |
8 | İki Savaş Arası Dönem | |
9 | Sınav | |
10 | 2. Dünya Savaşı | |
11 | Soğuk Savaş Dönemi | |
12 | Çok Merkezliliğe Geçiş ve Yumuşama Dönemi | |
13 | Soğuk Savaşın Sonu ve 1990 Sonrası Siyasi Tarihteki Gelişmeler | |
14 | Yeni Dünya Düzeni |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği alanlarında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Devletlerarasında ve devletlerin kendi içindeki gelişmeleri görür | ||||||||||
2 | Analiz ve yorumlamayı geliştirir | ||||||||||
3 | tartışma ve farklı yorumları oluşturarak eleştirel tutum alır | ||||||||||
4 | farklı kaynaklarla tarihsel gelişmeleri yorumlar | ||||||||||
5 | 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar | ||||||||||
6 | Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |