Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rusya-Ab İlişkileri | UAB 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Zana Baykal |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Birliği politikaları açısından Rusya güvenlik stratejileri ve dış politikalarını irdelemek. Avrupa Birliği ve Rusya ilişkilerini incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu dersin temel konusu Rusya?nın dış politikası, güvenlik stratejisi ve Avrupa Birliği politikaları ve ilişkisidir. Bu ders Rusya?nın stratejik menfaatlerine uygun bir şekilde, Orta Asya ve Kafkasya gibi bölgelerde geliştirdiği yakın çevre politikası sonucu Rusya?nın Avrasyada artan önemi, bu bağlamda diğer ABD, AB, olan ilişkilere odaklanacaktır. Özellikle Rusya-ABD ve Avrupa Birliği Stratejik İlişkileri ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | - Rusya Federasyonu?nun dünya sistemi içindeki yerini bilmek uluslararası ilişkiler bakımından son derece önemlidir. Bu bağlamda Rusya Federasyonu?nun içinde yer aldığı uluslararası sistemin temel birimlerinin birbirleriyle olan ilişkilerinin tarihini inc | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Rusya Federasyonu?nun içinde bulunduğu günümüz siyasi yapılanmasında devletlerarası çatışmaların neden ve sonuç ilişkilerini karşılaştırmalı metodla analiz yapar. | Anlatım, | |
3 | Rusya?nın ve AB´nin gerek devlet, gerekse toplum düzeyindeki yeni kimlik arayışı girişimlerinde, dış politika kararlarına etki eden söylemlerin gelişimlerini izler ve uluslararası sistem-devletlerarası etkileşimleri çerçevesinde etkinlikleri sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Rusya Federasyonu?nda geçmişten günümüze yaşanmış karmaşık olaylar, problemler ve çözüm yöntemlerini belirler ve sentezler. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rusya Federasyonu?nda Ulusal Güvenlik Yaklaşımı ve Askeri Doktrinler | |
2 | 11 Eylül Sonrası Rusya ?AB İlişkileri (Rusya?nın Avrupa Güvenliğindeki Konumu) | |
3 | Rusya ve ABD?nin Avrasya Güvenliği Bakımından İlişkileri | |
4 | AB ile stratejik ortaklık | |
5 | Rusya ile AB ?demokratikleşmenin? tanımı | |
6 | Enerji Politikaları ve AB | |
7 | Putin Doktrini ve AB | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Karadeniz güvenlik politikaları bağlamında Rusya?nın Avrupa Birliği ile ilişkileri | |
10 | Rusya?nın Üye Olduğu Uluslararası Örgütler, NATO ile ilişkiler | |
11 | Rusya?nın Bölgesel Örgütlerdeki Liderliği ve AB ile ilişkileri | |
12 | AB Güvenlik Politikaları-Kaliningrad sorunu | |
13 | Dağlık Karabağ Meselesinde Rusya-AB politikaları | |
14 | AB-Rusya ilişkilerinin geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ertan EFEGİL ve Rıdvan KALAYCI (der.), Dış Politika Teorileri Bağlamında Türk Dış Politikasının Analizi, Ankara: Nobel yayıncılık, 2012. |
Ders Kaynakları | Ertan EFEGİl ve Mehmet S. EROL (der.), Dış Politika Teorileri Bağlamında Türk Dış Politikasının Analizi, Ankara, yayımda. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği alanlarında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | - Rusya Federasyonu?nun dünya sistemi içindeki yerini bilmek uluslararası ilişkiler bakımından son derece önemlidir. Bu bağlamda Rusya Federasyonu?nun içinde yer aldığı uluslararası sistemin temel birimlerinin birbirleriyle olan ilişkilerinin tarihini inc | ||||||||||
2 | Rusya Federasyonu?nun içinde bulunduğu günümüz siyasi yapılanmasında devletlerarası çatışmaların neden ve sonuç ilişkilerini karşılaştırmalı metodla analiz yapar. | ||||||||||
3 | Rusya?nın ve AB´nin gerek devlet, gerekse toplum düzeyindeki yeni kimlik arayışı girişimlerinde, dış politika kararlarına etki eden söylemlerin gelişimlerini izler ve uluslararası sistem-devletlerarası etkileşimleri çerçevesinde etkinlikleri sorgular. | ||||||||||
4 | Rusya Federasyonu?nda geçmişten günümüze yaşanmış karmaşık olaylar, problemler ve çözüm yöntemlerini belirler ve sentezler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |