Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite Maliyet Yönetimi KAL 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Üretim ve hizmet işletmelerinde üretilen mal veya hizmetin kalitesi maliyeti yönetim teknikleri, yaklaşımları, faktörleri, muhasebeleştirilmesi, analizi ve kontrolü, tahmini, bütçelenmesi, raporlanması ile ilişkilerin kavratılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kalite maliyetleri, kullanılan yaklaşımlar, kalite maliyet sistemi ve muhasebeleştirilmesi, kalite maliyetlerinin ölçümü, analizi, kalitetahmin edilmesi, bütçelenmesi ve raporlanması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite Maliyetleri
2 Kalite Maliyetlerinin Saptanmasında Kullanılan Yaklaşımlar
3 Kalite Maliyet Faktörleri - I
4 Kalite Maliyet Faktörleri - II
5 Kalite Maliyet Sistemi ve Muhasebeleştirilmesi - I
6 Kalite Maliyet Sistemi ve Muhasebeleştirilmesi - II
7 Kalite Maliyet Analizi - I
8 Kalite Maliyet Analizi - II
9 Ara Sınav
10 Kalite Maliyetlerinin Tahmin Edilmesi, Bütçelenmesi ve Raporlanması
11 Üretim ve Hizmet İşletmelerinde Vaka Çalışmaları - I
12 Üretim ve Hizmet İşletmelerinde Vaka Çalışmaları - II
13 Üretim ve Hizmet İşletmelerinde Uygulama Çalışmaları - I
14 Üretim ve Hizmet İşletmelerinde Uygulama Çalışmaları - II
Kaynaklar
Ders Notu

Derse ait dökümanlar SABİS platformunda haftalık olarak yayınlanacaktır.

Ders Kaynakları

Belkouvi A.Riahi, “Quality Cost Accounting”, Qourum Books, Chicago University Press, 1992.

Edward Blocher and David Stout, “Cost Management: A Strategic Emphasis “, Aug 26, 2015.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6