Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | ITS 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SERDAR ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel yazı mantığının ve araştırma tekniklerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bilimsel yazı ve araştırma tekniklerinin somutlaştırılarak ilgili alan kapsamında değerlendirilen nitelikli örneklerin incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Yazıyı Tanımlama | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Bilimsel Yazıda Konu, Problematik ve Yöntem | Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Soru-Cevap, | |
3 | Tez Yazımında Kavramsal Çerçeve | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Dipnot Teknikleri Öğretimi | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Tez Ufku Hakkında Bilgilendirme | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Örnek Tezler Eşliğinde İlkeler Çıkarma | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel ve Sanatsal Zekânın İşlev ve Farklılıkları | |
2 | Bilimsel Yazının Mahiyeti | |
3 | Bilimsel Bilginin Nitelikleri | |
4 | Bilimsel Yazıda Mevzu, Mesâil ve Mebâdî (=Konu, Problematik ve İlkeler) | |
5 | Bilimsel Yazı Teknikleri Dairesinde "GİRİŞ" Yazımı | |
6 | Tez Yazımında Mefhûm Meselesi, Arkaplân-Çerçeve Oluşturma | |
7 | Araştırma teknikleri kapsamında temel ve uygulamalı araştırmalar | |
8 | Tez ufku nedir? Tez konusu seçimi nasıl seçilebilir? | |
9 | Zotere-EndNote tarzı programları kullanma becerisi hakkında bilgilendirme | |
10 | Dipnot teknikleri (Klasik ve Metin İçin Göndermeler) | |
11 | Chicago Sistem versiyonlarının kullanımı ve Tez Yönergesi İnceleme | |
12 | Apa sistemi ve son versiyonu hakkında bilgilendirme | |
13 | İSNAD 2 kullanım hakkında bilgilendirme | |
14 | Tez Hazırlamada Temel İlkeler ve Örnek Tez İncelemeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders hocasının hazılamış olduğu karma nitelikte el notları ve slaytları |
Ders Kaynakları | 1. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Akademicilik Yayınları, 2000. 2. Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, Ankara: TTK, 2002. 3. Yusuf Ziya Kavakçı, İslâm Araştırmalarında Usul, Ankara: DİB Yayınları, 1976. 4. Michel Beaud, Tez Yazma Sanatı, Çev. Ayşe Meral, İstanbul: Söylem Kitabevi, 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel Yazıyı Tanımlama | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 |
2 | Bilimsel Yazıda Konu, Problematik ve Yöntem | 2 | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
3 | Tez Yazımında Kavramsal Çerçeve | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
4 | Dipnot Teknikleri Öğretimi | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 |
5 | Tez Ufku Hakkında Bilgilendirme | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 |
6 | Örnek Tezler Eşliğinde İlkeler Çıkarma | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |